הסוף להטמנת אשפה: יוקם מתקן חדש לקליטה ומיון לאשפה באזור ירושלים



המדינה, באמצעות משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, תקים מתקן חדש לקליטה ומיון לאשפה באזור ירושלים

ועדת הכספים העירונית אישרה השבוע הסכם מסחרי עם המדינה לשימוש במתקן חדש לקליטת ומיון אשפה, הנמצא בהליך מכרזי, במתחם השומרוני הטוב, באזור מישור אדומים. החלטת הוועדה כפופה לאישור מועצת העיר.

צילום: פלאש 90

ההחלטה על הקמת המתקן התקבלה לפני כ-7 שנים על ידי המשרד להגנת הסביבה, כשאת המפעל תקים מדינת ישראל באמצעות מכרז החשב הכללי שבמשרד האוצר. במסגרת הפרויקט יקום מתקן חדש שיבצע מיון ראשוני ומחזור.

התהליך החדשני במפעל זה הוא המרת שאריות האשפה לאנרגיה, שתשמש ליצירת חשמל ובכך יתבטל הצורך בהטמנה של מאות אלפי טונות של אשפה שערי האזור מייצרות.

השימוש במפעל החדש, לכשיוקם, יחסוך לעיר ירושלים עשרות מיליוני שקלים, אותם היא מוציאה היום על הטמנת האשפה, ישפר באופן מהותי את שמירת הסביבה בקרקע ומניעת זיהום אוויר, והוא מהווה פתרון לטווח ארוך לנושא. המפעל יהפוך את הטיפול באשפה ליעיל בצורה משמעותית ויהיה בעל יכולת לקלוט את כמויות האשפה הגדולות שערי האזור מייצרות מדי שנה.

מדובר במפעל בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם מבחינת זיהום אוויר, על פי התקנים המחמירים ביותר. לציין כי במקומות רבים בעולם מפעלים שכאלה פועלים בתוך העיר, אך במקרה של מפעל זה הוא יוקם במרחק גדול מהעיר.

השבוע, כאמור, אישרה ועדת הכספים את ההסכם המסחרי. יודגש כי עיריית ירושלים לא תתפעל את המתקן העתידי, אלא רק תעשה שימוש בשירותיו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה