הנצחה מצילת חיים למתנדבת מד"א סגן הילה בצלאלי ז"ל



שמונה וחצי שנים לאחר שנהרגה באסון הר הרצל, הונצחה סגן הילה בצלאלי ז"ל, בדרך שהולמת את חייה- אמבולנס מד"א לזכרה

אמש (א') נחנך אמבולנס מד"א לזכרה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, מתנדבת מד"א שנהרגה בהכנות לאירועי יום העצמאות בשנת 2012 // האמבולנס הוצב בתחנת מגן דוד אדום במבשרת ציון, שם התגוררה.
 
שמונה וחצי שנים לאחר שנהרגה באסון הר הרצל, הונצחה הבוקר סגן הילה בצלאלי ז"ל, בדרך שהולמת את חייה. על שמה של בצלאלי ז"ל, שהיתה מתנדבת מד"א, חלמה להיות רופאה ובלטה מאוד בכל עשייתה, נחנך הבוקר אמבולנס חדש לנקודת ההזנקה של הארגון במבשרת ציון.

צילום: שגיב כהן

 
תרומת האמבולנס לזכרה של הילה ז"ל התאפשרה הודות לפעילותה של אגודת ידידי מד"א בישראל לגיוס תרומות באמצעות תורם שביקש להשאר בעילום שם.
 
סיגלית בצלאלי, אימה של סגן הילה בצלאלי ז"ל: "הרצל אמר "כל מעשה האדם בחלום יסודו" הלב בוכה אבל כ"כ גאה. זה יום מרגש. תודה לכל השותפים שלא ויתרו, לחוג ידידי מד"א ולתורם. בזכותכם הגענו לרגע הזה. מתרגשת! נמשיך את הצוואה שהשאירה הילה שלנו להפיץ את האור בכל מקום "אימו'ש, יצאתי להציל חיים". כולי תקווה שבכל מקרה שיוקפץ האמבולנס האור של הילה ימלא בבריאות איתנה ובדברים טובים וכן, רק להציל חיים."
 
מנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל אורלי אריאל: "האמבולנס לזכרה של הילה מייצג את ה DNA  הכל כך מיוחד במד"א, מחד, מתנדבת צעירה שייצגה בחייה הקצרים ערכים של נתינה אהבת האדם והצלת חיים כערך עליון, ותורם שביקש להשאר אנונימי על מנת להדגיש את פועלה של הילה ז"ל בשל היותה דוגמא ומופת לערכים של ערבות הדדית, שהם בסיס קיומנו כעם."
 
יורם שמעון, ראש מועצה מקומית מבשרת ציון: "כל מי שהכיר את הילה, ודאי יודע, כי רוח ההתנדבות והערבות ההדדית זרמו בעורקיה ללא לאות. כמו הוריה של הילה, אני מקווה כי האמבולנס החדש, ישמש בעיקר ללידות ולאירועים מחוללי חיים. אין ספק, כי אילו ניתן היה לשאול את הילה ז״ל כיצד תרצה שזכרה יונצח - היא היתה מורה לנו לפעול בדיוק כפי שפעלו הוריה, שעה שגייסו יחד עם קרן הידידות של מד״א תרומה לרכישת אמבולנס חדש. שכן, הצלת חיים ונתינה לאחר היו מתכונותיה הבולטות של הילה ז"ל. אני מבקש להודות להוריה של הילה על כך שפעלו לגייס תרומה של אמבולנס חדש למבשרת ציון, לקרן הידידות של מד״א, למנהל מרחב מד״א ירושלים, ולעשרות מתנדבי מד״א במבשרת ציון, הפועלים 24/7/365 - להצלת חיים!"

צילום: שגיב כהן
 
שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א: "אני זוכר את היום הנורא בהר הרצל שבו נקטפה מאיתנו הילה ז"ל.  אין לי ספק שהילה הייתה מרוצה מהאופן שבוא הונצח זכרה ואני מודה לכל מי שלקח חלק וסייע כדי שהנצחה מכובדת זו תצא לפועל".
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "זהו יום מרגש שבו אנחנו מנציחים את זכרה של סגן הילה בצלאלי ז"ל בדרך המיוחדת של חנוכת אמבולנס לזכרה. הילה ז"ל שהייתה קצינה ומפקדת בצה"ל פינתה זמן לעשות את שאהבה ויצאה להציל חיים באמבולנס, היא הייתה מתנדבת מסורה והמתנדבים שיפעלו באמבולנס שבו היא הונצחה ימשיכו את דרכה ויצילו חיים."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה