המשטרה חשפה רשת סחר בסמים ב"טלגרם" במרכזה חשודה תושבת ירושלים



החשודה בת 30 מירושלים הסתייעה בחברותיה, בבני משפחתה ובנוספים. במסגרת החקירה שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, אותרו ונתפסו סמים במשקל כ-16 קילוגרם ולמעלה ממאה אלף ש"ח, ונעצרו מספר נאשמים נוספים. יחידת התביעות בירושלים השלימה היום את הגשת כתבי האישום נגד כל המעורבים

במהלך החודשים האחרונים, ניהלה היחידה המרכזית במחוז ירושלים חקירה סמויה נגד סחר בסמים. חוקרי המשטרה התחקו אחר פעילותה של חשודה תושבת ירושלים שמבצעת איסוף כספים המשולמים במסגרת עבירות סחר בסמים באמצעות רשת ה"טלגרם".

צילום: דוברות המשטרה

מהחקירה במשטרה עולה, כי החשודה הפעילה את בני משפחתה לאיסוף כספים עבורה מסוחרים, וכן את חברתה בכדי לשמש "בלדרית" למשלוחי סמים במשקל רב, זאת לאחר שתדרכה את חברתה כיצד לנהוג במידה ונתפסת על ידי המשטרה ובאיזה תירוץ להשתמש להגנתה.

פעילות חקירתית שבוצעה כלפי החשודה ששמשה בלדרית, תושבת ראשל"צ בשנות ה-30 לחייה, העלתה כי ביצעה 3 פעמים העברת סמים ממרכז הארץ לירושלים.
בפעם האחרונה בתאריך 21.2.24, ודקות ספורות לאחר שמסרה את המזוודות שהכילו 3 ק"ג סם מסוג מריחואנה, היא נעצרה על ידי בלשי ימ"ר ירושלים והועברה לחקירה במשטרה.

עוד באותו היום ובמסגרת מעבר החקירה למישור הגלוי, נעצרו שני חשודים נוספים. חשודה תושבת אזור השרון בשנות ה-40 לחייה שמסרה את הסמים לבלדרית, וחשוד תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, בחשד ששימש כמחסנאי של הסמים וסחר בהם.
גם שני חשודים אלו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית בירושלים, וכבר למחרת היום הובאו השלושה בפני בימ"ש להארכת מעצרם.

בתאריך 22.2 עצרו בלשי המשטרה את החשודה המרכזית, שניהלה את הרשת - עבירות הסחר בסמים ואיסוף הכספים. בחיפוש בבית משפחתה שסייעו בידה, איתרו הבלשים עשרות אלפי ש"ח מכספי עבירות הסחר בסמים. ימים ספורים לאחר מכן, עצרה המשטרה מספר חברותיה של החשודה בחשד שסייעו בידה באיסוף הכספים.

בהמשך לפעולות החקירה הללו, בתאריך 27.2 נעצרו שלושה חשודים נוספים בחשד לעבירות סחר בסמים- תושב הצפון בשנות ה-40 לחייו ושני תושבי ירושלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, שהצעיר ביניהם אף הפר תנאי מעצר בית שהושתו כלפיו על ידי בימ"ש בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו בגין עבירות זהות.

צילום: דוברות המשטרה
לצד אלו, נעצר חשוד (24) נוסף, בן משפחתה של החשודה המרכזית, בעת שהה בשירות מילואים, בחשד למעורבותו בעבירות של סחר בסמים ואיסוף הכספים בעת שנבצר מהחשודה לבצע זאת, במטרה לסייע בידה.

כמו כן, נעצרה חשודה נוספת לאחרונה, תושבת מודיעין עילית בשנות ה-20 לחייה, על ידי יחידת השיטור העירוני ירושלים לאחר שברכבה נתפסו סמים בתצורות שונות ובמשקל של כ-800 גרם, כל אלו בתוך צידנית ורודה. החשודה הועברה לאחר מעצרה לחקירה בתחנת מוריה מרחב ציון ובהמשך, הועבר תיק החקירה לניהול ימ"ר ירושלים. לאחר שהושלמה חקירתה, הוגש כתב אישום על ידי התביעה המשטרתית לפני מספר ימים.

בימים האחרונים השלימו חוקרי ימ"ר ירושלים את חקירתם של כל המעורבים, כל אחד על פי חלקו והחשדות המיוחסים כלפיו. מהחקירה עלה כי העברת הכספים התבצעה בשתי דרכים: מסירה מיד ליד או בהטמנת הכסף במקום מוסכם מראש ולעיתים תוך תיעוד המעשה המשמש אסמכתה לתשלום.

כבר במהלך סוף השבוע האחרון, הגישה התביעה המשטרתית בירושלים כתב אישום נגד שניים מהנאשמים, זאת לאחר כתב אישום שהוגש בתחילת השבוע שחלף. היום (שני) הגיעה פרשייה זו לסיומה עת הגישה יחידת התביעות במחוז ירושלים את יתר כתבי האישום כנגד שאר המעורבים, בגין עבירות של קשירת קשר לפשע, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, סחר בסמים מסוכנים, הפרת הוראה חוקית, כל אחד על פי חלקו. בנוסף הוגשה בקשה לחילוט רכוש- כסף וכלי רכב שבבעלותם של החשודים ושימשו לביצוע עבירה פלילית או הושגו מביצוען.

סגן ראש מפלג תשאול בימ"ר ירושלים, רפ"ק ערן אסרף: ״מדובר בפרשייה רחבת היקף עם ריבוי מעורבים ביניהם בני משפחה וחברים, שפעלה בשיטתיות ברשת החברתית "טלגרם", תוך מידור של כל מעורב או מעורבת על פי תפקידם ומשימותיהם בלבד. על אף שמדובר ברשת סמים מסועפת, הצלחנו לאסוף ראיות ולהתחקות אחר פעילותם של המעורבים ברשת, ובשלב מסוים הפכה החקירה גלויה כשהחלו המעצרים בירושלים ובמקומות נוספים בארץ. הפעלנו אמצעים שונים וביצענו פעולות חקירה מגוונות בכדי לחשוף את המעורבים ולהעמידם לדין״. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה