המקטע הצפוני בפרויקט הכפלת הנתיבים בכביש המנהרות עתיד להיפתח בשבוע הבא



בשורה לציבור הנהגים: בשבוע הבא ייפתח המקטע הצפוני של כביש המנהרות המחודש, מה שיאפשר 2 נתיבים לכל כיוון מגוש עציון ומירושלים. בנוסף ייפתח נת"צ מתחלף לפי שעות העומס

צילום: שי שחר

מדובר במקטע שאורכו כ-1.5 ק"מ, המהווה חלק חשוב משער הכניסה החדש של עיר הבירה ומהווה את עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר ויישובי הסביבה.

העבודות בפרוייקט כולו צפויות להסתיים במהלך שנת 2024, שנה לפני התכנון המקורי.

במקטע הצפוני הוקם גשר באורך של 360 מטר ומנהרה חדשה באורך של 270 מטר. לצד המנהרות הקיימות, נוספו שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן נוסף נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ייחודי, המתחלף בהתאם לשעות העומס, כך שבשעות הבוקר הוא ייפתח לנסיעה מכיוון גוש עציון לירושלים ובשעות אחר הצהריים ישתנה לכיוון הנגדי. הנת"צ ייפתח עם השלמת הפרויקט כולו.

העבודות בפרויקט כללו גם את שיקום המנהרות הקיימות וכן את שדרוג המערכות במנהרות הקיימות והחדשות (כדוגמת אוורור, תאורה, מים, גילוי אש ותקשורת) למערכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.

הפרויקט הובל ע"י עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, ובניהולה ובביצועה המקצועי של חברת מוריה.

רק לאחרונה זכה המיזם המיוחד כולו בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה - פרס שהוענק לחברת מוריה בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנערך באקספו תל אביב.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות יביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה, יגביר את רמת הבטיחות ויאפשר זרימה קלה ונוחה יותר של התנועה. הכביש יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית. זהו עוד שלב בדרך להוציא את ירושלים מהפקקים."

מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט הנדסי בעל חשיבות עצומה לעיר ירושלים. סיימנו עוד שלב בפרויקט אשר יקל על עומסי התנועה וישדרג את רמת הבטיחות ואיכות הנסיעה לנכנסים וליוצאים מירושלים. חברת מוריה גאה לקחת חלק כה משמעותי בהקמת פרויקט חשוב זה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה