המחלקה לתקשורת ועיתונאות באוני' העברית זינקה למקום 37 במדד שנחאי



דירוג שנחאי מתמקד באיכות המחקרית ומתייחס ל-500 אוניברסיטאות, מבין 1,200 שנבדקות על ידי אוניברסיטת ג׳יאטונג הסינית מדי שנה. האוניברסיטה העברית במקום ה-37 בעולם, מדובר בקפיצה מהשנה שעברה

צילום: הדס פורש, פלאש 90

הדירוג העולמי של המחלקות באוניברסיטאות הישראליות, מדד שנחאי (Shanghai Ranking) שבוצע לשנת 2019 ופורסם בשבוע שעבר, הציב את המחלקה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטה העברית במקום ה-37 בעולם. מדובר בקפיצה מהשנה שעברה, אז דורגה המחלקה במקום ה-41. המחלקה לתקשורת של האוניברסיטה העברית היא היחידה מבין המוסדות הישראליים שדורגה השנה בין 50 הראשונות בעולם בתקשורת, והשמינית בעולם מבין הפקולטות ששפת ההוראה שלהן אינה אנגלית בתחום זה.

פרופ' יפעת מעוז, ראשת המחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית, מסרה בתגובה להישג זה כי "זהו הישג מדהים וכולנו מאוד גאים בו. כמובן שהקרדיט המלא הוא לחברות וחברי הסגל המצוינים במחלקה ולהישגים המחקריים המרשימים מאוד שלהן".

דירוג שנחאי מתמקד באיכות המחקרית ומתייחס ל-500 אוניברסיטאות, מבין 1,200 שנבדקות על ידי אוניברסיטת ג׳יאטונג הסינית מדי שנה. המדד מעניק להם ציונים לפי כמה פרמטרים, ביניהם מספר המאמרים המפורסמים בנושא, ציטוטים בינלאומיים של מחקרים אקדמיים, שיתוף פעולה בינלאומי במחקר, פרסומים בכתבי העת המובילים וזכיות בפרסים אקדמיים בתחום. דירוג זה נחשב למדד האוניברסיטאות החשוב בעולם יחד עם מדד "טיימס" ודירוג QS ונעשה על ידי החברה הבינלאומית Quacquarelli Symonds‏.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה