המוסדות האקדמיים והחינוך העל-תיכוני ישובו לפעול ביום ראשון



מיום ראשון הקרוב חוזרים לפעול המוסדות האקדמיים והחינוך העל-תיכוני, האולפנים, תנועות הנוער ומערכת החינוך הבלתי פורמלי המתווה : עד 50 בכיתה/אולם, שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם וחובת מסכות

סטודנטים | צילום אילוסטרציה: Pixabay

במהלך משבר הקורונה, עברו המוסדות להשכלה גבוהה ללימודים מרחוק, לאחר שנאסרה הוראה פרונטלית וקיום בחינות הדורשות נוכחות בקבוצה.   

ביום חמישי מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו שיאפשר למערכת להשכלה גבוהה לחזור לפעילות בהיקף נרחב יותר, הכולל לימודים פרונטאליים וקיום מבחנים במוסדות האקדמיים כבר ביום ראשון הקרוב, בעקבות פגישה שנערכה אתמול בין השרים אדלשטיין, גלנט ואלקין, וכן לאחר שיח שהתקיים מול הדרג המקצועי במשרד הבריאות.  

הצו יאפשר להחזיר לפעילות בהיקף נרחב  גם את תנועות הנוער - שיוכלו לפעול כבר מהסופ"ש הקרוב, וכן את עבודת האולפנים, מסגרות החינוך הבלתי פורמלי (למעט קייטנות ומחנות נוער בשלב זה), מסגרות הישיבות הגבוהות, המדרשות והכוללים.

פתיחת המוסדות תיעשה במתווה הבא:

עד 50 משתתפים.

שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם (למעט בעת ביצוע פעילות המחייבת מגע, כמו פעילות ספורט).

עטיית מסכות.  

בפעילות חינוך בלתי פורמלי המתקיימת במבנה ישתתפו עד 50 אנשים תוך הקפדה על שמירת מרחק של 2 מטרים או לחילופין שבכל עת לא ישהו במקום אנשים ביחס של יותר מאדם אחד לכל שבעה מ"ר, ובפעילות חינוך בלתי פורמלי המתקיימת בשטח הפתוח ישתתפו עד 50 אנשים תוך שמירה על מרחק.  

בתי הספר באזורים האדומים יופעלו באופן מלא בהתאם למגבלות של עטיית מסיכות, שמירה על היגיינה ושמירה על מרחק של 2 מטר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה