הלימודים בירושלים יתקיימו כסדרם, כולל הצהרונים ומערך ההסעות



בתום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר (רביעי) בעיריית ירושלים הוחלט כי הלימודים בעיר יתקיימו כסדרם. "ראש העיר בוחן כל העת את המצב"



הבוקר (ד') ערך ראש העיר ירושלים הערכת מצב בדבר המצב הביטחוני, יחד עם הגורמים המקצועיים בעירייה, משטרה ואנשי פיקוד העורף, הלימודים היום בירושלים יתקיימו כסדרם, כולל הצהרונים ומערך ההסעות.

עיריית ירושלים ממשיכה לעקוב כל העת אחר ההתפתחויות ועורכת הערכות מצב. במידה ותתקבל החלטה אחרת – תצא הודעת עדכון נוספת.

הערכת המצב בעיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)

"ראש העיר בוחן כל העת את המצב. עדכונים לציבור יפורסמו מיד עם קבלת החלטות" , נמסר מדוברות העירייה.

כמו כן, היום תארח ירושלים כ-500 תלמידים ותלמידות ממועצה אזורית חוף אשקלון ליום פעילות בגן החיות התנ"כי בעיר. "בימים מורכבים אלו ירושלים תומכת ונותנת כתף לתלמידי עוטף עזה והדרום ומזמינה אותם לימים של רגיעה, שגרה בריאה וכיף בירושלים. מי ייתן והשקט יחזור במהרה", ראש העיר ירושלים, משה ליאון.

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף


בעת קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותנו ולפעול על-פי ההנחיות הבאות:

שוהים במבנה
יש להיכנס לממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), מקלט, חדר מדרגות פנימי, או חדר פנימי מוגן. יש לסגור את הדלת ואת החלונות.

בממ"ד, ממ"ק וממ"מ יש לסגור ולנעול את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות ולוודא את סגירת חלון הפלדה וחלון האלומיניום.

שוהים בחוץ
• בשטח בנוי - יש להיכנס למבנה קרוב.

• בשטח פתוח - יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

נוסעים ברכב
יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת ולהתרחק מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך, לרדת מתחת לקו החלונות ולהמתין 10 דקות.

נוסעים בתחבורה ציבורית
• בקו אוטובוס בינעירוני ובהסעות תלמידים - על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות.
על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות באוטובוס ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• בקו אוטובוס עירוני - על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, כדי שהנוסעים יוכלו לרדת מהאוטובוס ולהיכנס למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותנו, יש להתכופף מתחת לקו החלונות באוטובוס ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• בנסיעה ברכבת - על הנהג להאט את המהירות ל-30 קמ"ש למשך 10 דקות ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות בקרונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

דגשים נוספים
• יש להישאר במרחב המוגן לפחות 10 דקות כדי להתגונן מפגיעת טילים מרסיסים ומשברי יירוטים. שימו לב: אין שינוי בהנחיות לציבור בעקבות פעילות מערכות ההגנה האווירית של צה"ל. המערכות אינן נותנות מענה הגנתי מלא לירי ולכן יש להקפיד להמתין לפחות 10 דקות במרחב המוגן.

• יש להתרחק מחפצים בלתי מזוהים. אם ראיתם נפל של רקטה או טיל על הארץ, יש להרחיק סקרנים ולהודיע מיד לגורמי הביטחון.

• אין להתקהל באזור נפילת טיל או באזור יירוט. ההתקהלות במקום מסוכנת בשל חשש מפגיעת רסיסים ונפלים ומחשש לפגיעה מירי של מטח נוסף.

כיצד ניתן לדעת מה הזמן הנדרש להגעה למרחב המוגן?

ישראל מחולקת כיום לכ-1,700 אזורי התרעה. לכל אזור התרעה הוגדר "זמן התגוננות" שהוא זמן הכניסה למרחב המוגן. לרוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין מיידי לבין 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה. לבדיקת זמן ההתגוננות העומד לרשותכם יש להיכנס ל"התרעות" באתר זה ולהזין את שם היישוב (במקרה של עיר מפוצלת – את כתובת המגורים).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה