הכפלת כביש המנהרות הוכתר כפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021



מיליארד שקלים, 12 ק"מ ופרס אחד: מיזם הכפלת כביש המנהרות זכה בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה

פרויקט הכפלת כביש המנהרות, אותו מובילים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה – החברה לפיתוח ירושלים, זכה לאחרונה בפרס הפרויקט המצטיין בישראל לשנת 2021 בתחום תשתיות התחבורה. הפרס הוענק לחברת מוריה בכנס השנתי של איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנערך לאחרונה באקספו תל אביב.

פרויקט כביש המנהרות. צילום : שיכון ובינוי sky video .

מדובר במגה פרויקט, המהווה את שער הכניסה הדרומי החדש של העיר ירושלים ואת עורק התחבורה הראשי המחבר את ירושלים לגוש עציון, ביתר וליישובי הסביבה. הכביש, באורך של 12 ק"מ עובר בין צומת הרוזמרין שבשכונת גילה בירושלים ליישוב אלעזר. הפרויקט כולל את הקמתן של שתי מנהרות חדשות לצד המנהרות הקיימות, הקמת גשר חדש, בגובה של כ-60 מטרים ובאורך של כ-360 מטרים, הוספת שני נתיבי תנועה לכל כיוון וכן את הקמתו של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) ייחודי המתחלף בהתאם לשעות העומס. יצוין, כי העבודות כוללות גם את שיקום המנהרות הקיימות ושדרוג המערכות.

הפרויקט, יביא להקלה משמעותית בפקקים באזור ויאפשר זרימה קלה נוחה ובטוחה של התנועה בכביש וכן יגדיל את הנגישות לירושלים וממנה מכיוון דרום ויעניק עדיפות לתחבורה הציבורית. ההשקעה הכספית הכוללת בפרויקט הינה כמיליארד שקלים, והעבודות להשלמתו צפויות להסתיים במהלך שנת 2025. הפרויקט מבוצע על ידי חברת שיכון ובינוי וחברת ניהול הפרויקט - דן בן עמרם.

פרויקט כביש המנהרות. קרדיט צילום : שיכון ובינוי sky video .

הכנס, הנערך זו השנה ה-12, הינו האירוע המקצועי הגדול בענף הבנייה והתשתיות בישראל, בו השתתפו כ-3,000 מהנדסים ואנשי מקצוע מובילים בתחום. חברי וועדת הפרס בחרו ברוב קולות את פרויקט כביש המנהרות במקום הראשון בקטגוריית תשתיות התחבורה, תוך שהוא מקדים את כלל מיזמי תשתיות התחבורה הגדולים שהשתתפו בתחרות. את הפרס, קיבל בשם העירייה והחברה, מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון.


ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום פיתוח תשתיות התחבורה, וזאת תוך ביצוע מדויק של חברת מוריה, הזרוע העירונית לפיתוח ולבניית ירושלים. בעתיד הקרוב יסתיימו בעיר שורה של מיזמים אשר יקלו את הנסיעה ברחבי העיר, אליה ומחוצה לה. אני מברך את החברה על זכייתה בפרס המצוינות ומאחל לה המשך הצלחה רבה בבניית העיר ירושלים!"


מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) הינו פרויקט בעל חשיבות רבה לעיר ירושלים. מדובר בפרויקט הנדסי מורכב, שבמסגרתו מקימה חברת מוריה, שתי מנהרות חדשות בצמוד למנהרות קיימות פעילות וכן גשר ונתיבי תנועה חדשים. הפרויקט כולל נתיב תחבורה ציבורית אשר יתחלף בשעות העומס ומערכות חדישות אשר יותקנו במנהרות. כל אלו ישפרו משמעותית את רמת בטיחות הנסיעה בציר מרכזי זה, ואת זרימת התנועה לירושלים וליוצאים ממנה מכיוון דרום. אנו שמחים על הזכייה ומודים לחברי הוועדה על הבחירה בפרויקט, כפרויקט התשתיות המצטיין בישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה