הכנסת מציגה: להציל את חוזרר החורש



ערב השבעת הכנסת, נשתל בגינת בית הנבחרים "חוזרר החורש", צמח בסכנה הכחדה, שהובא מן הגן הבוטני בירושלים

הנטיעה של הצמח הנדיר הפכה למסורת בשנים האחרונות ובמסגרתה ביום השבעת הכנסת החדשה, הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מעניק לכנסת צמח נדיר המצוי בסכנת הכחדה. הפעם מדובר, כאמור, בחוזרר החורש, שנותרו ממנו רק 20 פריטים, בעיקר בגליל העליון ובחרמון הנמוך. לעץ עלים דמויי כף יד המאדימים לצבעי שלכת בסתיו. באביב פורח העץ בפריחה לבנה שלאחריה מתפתחים פירות (אכילים) הנראים כתפוחים קטנים. החוזרר מצטרף אל צמחים נדירים אחרים, כגון הפיקוס בת שקמה ומרווה רחבת גביע, שנשתלו בגינת הכנסת בכנסות האחרונות. בישראל ישנם 400 מינים בסכנת הכחדה.

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במעמד שתילת העץ הנדיר, הקריא מנכ"ל הכנסת גיל סגל את ברכת הנוטע שחיבר הרב שאר ישוב ואמר כי "הכנסת נחשבת לפרלמנט ירוק מוביל בעולם וגאה להיות בית גידול של זנים נדירים ומיוחדים הקיימים בישראל. כולי תקווה כי הגברת המודעות לסכנת הכחדתו של הצמח היפה הזה תעזור במשימה החשובה להצלתו."

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת


מנכ"ל הגן הבוטני האוניברסיטאי תום עמית, ציין כי "המסורת בה התחלנו לפני שלוש שנים כאשר הגן שותל יחד עם מנכ"ל הכנסת עץ שנמצא בסכנת הכחדה במתחם הכנסת, מרגשת כל פעם מחדש. אנחנו מאחלים לכנסת החדשה שתזכה להתמקד גם בנושאים סביבתיים תוך התמקדות במשבר האקלים והשפעתו על מאות מינים שזקוקים כעת לעזרתנו, שנדע לשמור עליהם בכדי שהם ימשיכו לשמור עלינו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה