הכניסה החדשה לירושלים: הקיר הירוק הגדול בישראל נחנך בכניסה לירושלים



הקיר, שמתפרס על שטח של 3,000 מ"ר מלווה את הנסיעה לבירה בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחיה ים תיכונית עשריה ומגוונת

לאחר שנים שהייתה מוזנחת ובהשקעה חסרת תקדים הקימה עיריית ירושלים את הקיר הירוק הגדול בישראל, בכניסה לירושלים.

הקיר, שמתפרס על שטח של 3,000 מ"ר מלווה את הנסיעה לבירה בחזית מרהיבה של מרקמים, גוונים וצבעים של צמחיה ים תיכונית עשריה ומגוונת.

צילום: דוברות העירייה

הקיר מורכב מ-18 מינים שונים של צמחים רב שנתיים ובניהם: לבנדר, ביצן, לריופה, פלפלון סיני, ערער, מינט, גוליפ , דורנטה תאילנדית, אילת המסטיק, גרניום, לריופה מגוונת, רוזמרין, מורן החורש ועוד, כאשר כולם בעלי מופע משתנה לפי עונות השנה. כל הצמחים הותאמו לאקלים, כיווני האור והשמש.

הצמחייה נשתלה בתוך מיכלים מיוחדים ומערכת ההשקייה נבנתה כך שהיא מספקת טפטוף מים מדויק לכל צמח. בנוסף, הותקנה מערכת לאיסוף וניקוז עודפי מים המובילים בצינור אנכי לתעלת ניקוז תחתונה.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

הקיר הפורח הינו חלק מפרויקט מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1 בכניסה לירושלים, שבוצע ונוהל על ידי חברת מוריה, בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים ונמשך כ-3.5 שנים.


הפרויקט כלל הקמת מחלף חדש בצומת גינות סחרוב, בכניסה לבירה, בהפרדה מפלסית ושני גשרים. כמו כן, נוסף נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) דו-כיווני בכניסה וביציאה מירושלים והרחבת כביש הכניסה לירושלים ממחלף 9 (מוצא) עד צומת גבעת שאול, באורך של כ- 3 ק"מ. הקמת המחלף החדש הביאה לביטולם הסופי בפועל של הרמזורים בצומת סחרוב, ומאפשרת נסיעה רציפה ונוחה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה ולהקלה בעומסי התנועה הקיימים באזור.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: זהו חלום שמתגשם, בשנים האחרונות אנו עובדים על הקמת הקיר הירוק הזה, שהוא הגדול והמרשים בישראל. הקיר ילוווה את העולים לירושלים לאורך הדרך ויקנה לעיר את הכניסה המרשימה אליה היא ראויה. אני מברך את כל העוסקים במלאכה, זה היה ארוך אך הצלחנו. ברכות לירושלים".


מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון:" בפתחה של השנה החדשה אנו חונכים את פרויקט 'מחלף סחרוב החדש והרחבת כביש 1' בכניסה לעיר הבירה. הפרויקט מביא לחיבור נגיש ומהיר יותר לירושלים וממנה, ומשפר את זרימת התנועה ובטיחות הנסיעה באזור הכניסה לעיר. מחלף סחרוב החדש מצטרף אל פרויקטים נוספים אשר ינגישו את יתר הכניסות לעיר כגון הכפלת כביש המנהרות (כביש 60) פרויקט מנהרות הגבעה הצרפתית, וזאת לצד עשרות פרויקטי תחבורה ותשתיות נוספים אותם מנהלת ומבצעת חברת מוריה ברחבי ירושלים לרווחת תושבי העיר ומשתמשי הדרך".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה