הכירו: הכלב חנוכה מירושלים



על פי נתוני עיריית ירושלים, מתוך 14,000 הכלבים הרשומים בעיר, לאחד יש שם ייחודי ומיוחד, הרלוונטי מאוד לתקופה הזו של השנה

מדובר בכלב מעורב ובוגר שהוא ובעליו החוקיים מתגוררים בעיר.

בתוך כך, באגף שרותי בריאות הציבור והווטרינר העירוני בעיריית ירושלים מדווחים על גידול במספר הכלבים בעיר ובכמות החיסונים המתבצעים בשירות הווטרינרי. על פי הנתונים, נכון להיום קיימים במאגר העירוני כ-14 אלף כלבים, זאת לעומת כ-13 אלף כלבים רשומים במאגר בשנה המקבילה.

הכלבה לופה. צילום:  שלום אורן

עוד עולה מנתונים כי חלה עליה של פי 2.4 בכמות החיסונים המתבצעים בשירות הווטרינרי העירוני, זאת הודות לתוכנה שהוטמעה במערך, המתזכרת בעלי כלבים לביצוע החיסון השנתי. בחודש נובמבר האחרון חוסנו כ-1700 כלבים, זאת לעומת כ-700 בתקופה המקבילה אשתקד.

על רקע תקופת הקורונה מייחסים בעירייה חשיבות רבה להקפדה על ביצוע החיסונים וקוראים לכלל בעלי הכלבים בעיר להקפיד על קיום החיסונים לכלבים ולחתולים שבבעלותם. בעלי כלבים אשר לא ביצעו את החיסונים על פי חוק מקבלים מספר התראות ותזכורות לביצוע החיסון. במקביל, פועלת העירייה לביצוע אכיפה כנגד בעלי כלבים שאינם מתייחסים להתראות.

בעירייה מציינים כי לאחרונה שונתה פקודת הכלבת המנדטורית משנת 1934 כך שתקופת ההסגר נקבעה ל-10 ימים לכלבים אשר נשכו או שרטו בני אדם (מיום האירוע ולא מיום הסגרת הכלב). כלבים אשר להם רישוי וחיסון בתוקף יוכלו לקיים את הליך ההסגר בבית הבעלים ולא בכלבייה (''תצפית בית'') וזאת בכפוף להתחייבות לקיום ביקורות בשירות הווטרינרי, ביצוע תחקיר אירוע מקיף ועוד.

במטרה לעודד את ביצוע החיסונים תחלק העירייה בתקופה הקרובה ערכת איסוף צואה ייחודית (בצורת עצם) לבעלי הכלבים אשר יבחרו לחסן את כלביהם אצל הווטרינר העירוני, זאת בנוסף לחוברת הסבר אודות חשיבות החיסונים וטיפול בבעלי החיים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה