היערכות לקראת מזג האויר הסוער בירושלים: ייתכן שלג קל מעורב בגשם



מהתחזית לימים אלו עולה כי הגשם צפוי להימשך גם היום (רביעי) עם אפשרות לשלג קל בפסגות הגבוהות של הרי ירושלים שלא צפוי להיערם על הקרקע. בעירייה נערכים להתמודדות עם מזג האוויר הסוער

חורף | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עיריית ירושלים, על כלל אגפיה, ערוכה למזג האוויר הסוער הצפוי בימים רביעי-חמישי. מהתחזית לימים אלו עולה כי לפנות בוקר ביום רביעי ייתכן שלג קל מעורב בגשם, שלא צפוי להיערם על הקרקע. בלילה שבין רביעי לחמישי תיתכן קרה במקומות המועדים.

בהתאם לכך נערך מינהל תיפעול ואגף החירום בעירייה לגיוס כלי צמ"ה, להפעלת צוותי סיור על פי הערכות מצב, להפעלת מערך פיזור המלח ולתגבור מוקדנים במוקד העירוני 106 על פי הצורך, במטרה לתת מענה לפניות הציבור. 

מינהל קהילה ורווחה נערך לבצע סיורים מקדימים לאיתור וטיפול בדרי רחוב, להפעלת מערכי החירום הקהילתיים ולהפעלת צוותי רווחה לטיפול באוכלוסייה וכן לתגבור כוננים לסיור בחירום.

בעירייה מציינים כי הולכי הרגל והנהגים מתבקשים לשמור על כללי הבטיחות, להקפיד על נסיעה איטית, משנה זהירות מהחלקות וממדרכות חלקות במיוחד. במידה ויחל לרדת שלג יופעל אתר החירום של עיריית ירושלים, אשר ימסור עדכונים שוטפים לטובת התושבים. 

להלן הנחיות לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער:
🔹מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

🔹הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

🔹רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

🔹 מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:
🔹יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

🔹יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

🔹כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

🔹 יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

🔹יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

🔹יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

🔹יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

🔹שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

🔹 בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים על כלל אגפיה ערוכה לשינויים קיצוניים במזג האוויר, במטרה לתת את השירות המקצועי והאיכותי ביותר לתושביה. אני קורא לתושבי העיר לנהוג על פי כללי הבטיחות ולנקוט משנה זהירות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה