היום: שביתת מחאה במערכת הבריאות בעקבות תקיפת הצוות הרפואי בהדסה



בתי החולים יעבדו במתכונת שבת וחג, וצוותי הרפואה ישבתו בכל מרפאות הקהילה. הרופאים יעבדו במתכונת שבת.
במערכת הבריאות דורשים: הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון והגברה של מערך האבטחה

התקיפה בהדסה. צילום: דוברות הדסה

בתי החולים והקופות פתחו הבוקר (חמישי) בשביתה של 24 שעות בעקבות אירועי אלימות כלפי צוותים רפואיים. ההחלטה התקבלה בעקבות האירוע האלים בבית החולים הדסה הר הצופים, שבו תקפו בני משפחה של מטופל את הצוות וגרמו נזק רב, ואתמול הצטרף לכך אירוע חמור נוסף כאשר בני משפחתו של רוכב אופנוע שמת מפצעיו במרכז הרפואי לגליל בנהרייה ניסו להתפרץ בכוח אל תוך חדר ההלם והכו מאבטחים ואנשים נוספים שנקרו בדרכם.

במערכת הבריאות דורשים כעת הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון והגברה של מערך האבטחה - כדי שהשביתה תסתיים.

השביתה היום כוללת את כל בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בארץ. בתי החולים הללו עובדים במתכונת שבת וחג, ומרפאות החוץ לא פועלות כלל. השביתה תכלול גם את מרפאות הקהילה, לשכות הבריאות ומשרדי הממשלה. בכל עיר גדולה תפעל מרפאה תורנית אחת. לשכות הבריאות, רופאי בתי הספר ורופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים לא יגיעו היום לעבודה.

מהדסה נמסר: "בעקבות מקרה האלימות החמור שאירע בתחילת השבוע, תתקיים היום בשעה 9:00 עצרת מחאה מיוחדת בהדסה הר הצופים, בהשתתפות דר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ופרופ׳ ציון חגי, יו״ר ההסתדרות הרפואית, יחד עם ועדי העובדים והרופאים בבית החולים. 

עצרת המחאה תיערך במקביל לשביתה כללית בת 24 שעות בה יפתחו הרופאים והרופאות, בכל מערכת הבריאות הציבורית. עבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד ויבוצעו פעולות וניתוחים מצילי חיים".

פרופ' ציון חגי: "דמם של הרופאים והרופאות לא יהיה להפקר, וככל שהממשלה לא תנקוט בצעדים מיידיים לא נהסס להחריף את הצעדים".

מאוחדת שיצטרפו גם הם לשביתה מסרו כי: "בשנת 2021 דווח על 322 אירועי אלימות נגד צוותי מאוחדת, ובפועל ככל הנראה מדובר על מספר גבוה יותר. לצערנו, רק ב- 12 מתוך מקרים אלו, הוגשה תלונה במשטרה, זאת בשל העובדה שחלק ניכר מעובדי קופת החולים נותנים שירות בקרב הקהילה בה הם מתגוררים, וחוששים ממפגשים נוספים איתם מחוץ למרפאה, או בתוכה, שכן מדובר במבוטחים קבועים של המרפאה.

מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב: "צוותי מערכת הבריאות עושים לילות כימים למען בריאות המטופלים, ולא נקל ראש בהתנהגות אלימה כלפיהם. מאוחדת תמשיך לדבוק במדיניות אפס סובלנות כלפי מקרי אלימות, ותפעל להבטיח את בטחונם האישי של הצוותים שלנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה