היום, רביעי: תתקיים חלוקת ענק של מזון בירושלים



עיריית ירושלים בשיתוף הקרן לירושלים וסח"י יקיימו היום (רביעי כ"ו באייר תש"ף, 20.05.2020) - חלוקת ענק של מזון בהשתתפות ראש העיר, משה ליאון

סיוע בחלוקת מזון. צילום דוברות העירייה

היום, רביעי,  תתקיים החל מהשעה 16:00 אריזה וחלוקה של 1250 חבילות סיוע מוגדלות לקראת חג השבועות, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. החלוקה תתבצע בשלושה מוקדים – פסגת זאב, גילה ותלפיות. חבילות אלו נתרמו על ידי עיריית ירושלים באמצעות הקרן לירושלים.  יצוין כי חלוקה זו מצטרפת ל-440 אלף מנות מזון אשר חולקו ע"י 15 אלף מתנדבים, בתמיכת העירייה, פיקוד העורך ועמותות הרווחה השונות.

כזכור בסח"י (סיירת חסד ייחודית) שהוקם בשנת 2009, בני נוער מהשכונות הקשות בישראל, מקימים סיירות חסד בכל רחבי הארץ, אשר דואגות לנזקקים בקהילה. על ידי הנתינה, חייהם של בני נוער, המשתתפים בפעילות - משתנים. בין פעילויות ההתנדבות שלהם, מחלקים בני הנוער מזון בסתר לאלפי קשישים ולמשפחות נזקקות. בירושלים בלבד, קיימות עשר סיירות חסד הפועלות באופן קבוע בשכונות העיר.

בתקופה האחרונה, עם התפשטות נגיף הקורונה בארץ ויציאתם של מאות אלפי בני אדם ממעגל התעסוקה, פעלו בסח"י מסביב לשעון ודאגו לעשרות אלפי אנשים בישראל, מכל קבוצות האוכלוסייה – יהודים וערבים כאחד. סח"י הוכר ככוח חיוני במצב החירום. בירושלים, כאלף מתנדבים של הארגון חילקו קרוב לעשרת אלפים ארגזי מזון לקראת הפסח. זאת, לעומת 2,500 ארגזים שחולקו בתקופה המקבילה אשתקד.

החלוקה למשפחות בירושלים מתבצעת על פי רשימות המתקבלות מאגף הרווחה בעירייה והמינהלים הקהילתיים. כמו כן, ישנן משפחות אשר פונות אל הארגון ישירות בבקשה לסיוע. החבילות, מחולקות כמתן בסתר על מנת לשמור על כבודה של המשפחה הנתמכת: בני הנוער מגיעים אל בית המשפחה, מניחים את החבילה, דופקים על הדלת ועוזבים את המקום.

לדברי מנכ"ל סח"י, אברהם חיון: "אלפי בני נוער ובוגרים של סח"י התייצבו מיד עם תחילת משבר הקורונה, כדי לסייע למי שנפגעו ממנו בצורה הקשה ביותר- קשישים ומשפחות נזקקות. הפניות לסיוע רק הלכו וגברו, והיה לנו ברור שגם כשהמשק בישראל יתחיל לחזור לשגרה, הם עדיין יצטרכו את העזרה שלנו. מדובר באנשים הנזקקים ביותר, שפעמים רבות לא מוכרים אפילו לשירותי הרווחה. אנחנו פועלים כדי להגיע לכל אחד מהם ולדאוג שאף אחד לא יישאר מאחור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה