היום: יום המעשים הטובים 2021



יותר מ-50,000 מתנדבים, ימי הולדת בהפתעה לקשישים בודדים ושיפוץ גינות קהילתיות: כך תציין עיריית ירושלים את יום המעשים הטובים 2021

בוחרים לעשות טוב: עיריית ירושלים תציין את 'יום המעשים הטובים', שיתקיים היום (ג'), עם שורה של אירועים למען תושבי העיר.

מדובר ביום גלובלי המאחד כ-100 מדינות הפועלות להטיב עם הקהילה, החברה והסביבה, כאשר הקו המנחה של היום הוא לעודד את הציבור לבצע מעשה טוב כלשהו. אל יום המעשים הטובים, בו ישתתפו למעלה מ-50,000 ירושלמים, התגייסו כלל מינהלי ואגפי העירייה.

צילום: מינהל קהילה עיריית ירושלים

אלו הם האירוע המרכזים שתקיים העירייה במסגרת היום המיוחד:

- שיפוץ וחידוש מועדוני תושבים ותיקים ברחבי העיר, למען רווחתם של בני הגיל שלישי

- שדרוג וטיפוח גינות קהילתיות ברחבי העיר, מהלך הנעשה כחלק מפעילות איכות הסביבה ושיפור חזות העיר לטובת רווחתם של תושבי העיר ומבקריה

- פעילות ניקיון מורחבת בשטחים ציבוריים לטובת העיר ותושביה

- ניקיון ושיפוץ בתיהם של תושבים ותיקים ואוכלוסיות מוחלשות

- קיום מסיבות וחגיגת ימי הולדת לכ-150 תושבים ותיקים בשיתוף תנועות נוער, משפחות צעירות, חיילי מגב, משטרת ישראל ועוד

- ערב "בעקבות לוחמים", המתבצע יחד עם קבוצות נוער המלוות את משפחות הנופלים במהלך השנה

- סיור בבית חולים "איתנים" יחד עם פעילי הנוער שיכלול שירה משותפת

- פעילות תחזוקה ושיפוץ בתיהם של תושבים נזקקים, בשיתוף עם עמותת "רוח טובה"

- קידום פרויקט גינה קהילתית, בו יקיימו יחידות הנוער ארוחות לתושבים בודדים וסלי מזון לחג פסח

צילום: מינהל קהילה עיריית ירושלים

מחלקת הניו מדיה של עיריית ירושלים תצטרף גם היא ליום המיוחד עם פרויקט "הפיימינג" הארצי, שיפרגן וייתן במה לכל האזרחים העושים חסד ומעשים טובים בארצנו. במסגרת יום המעשים הטובים תוביל המחלקה את מיזם "יצאת צדיק, יצאת צדיקה", בו תינתן במה לירושלמים העושים טוב למען הבירה, וביניהם תושב ירושלמי שהקים חדר מתנות לילדים חולי סרטן.

צילום: אגף חברה עיריית ירושלים

יצוין כי הפעילויות הנעשות סביב "יום המעשים הטובים" ברחבי העיר מתבצעות בשיתוף פעולה עם ארגון "באר המשאלות" וביחד עם ארגון "רוח טובה", המחברים בין מתנדבים לעמותות.  

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מוכיחה שוב שהיא מובילה בכל הקשור לעשייה החברתית. אני מודה מקרב לב לכל תושבי העיר, אשר לוקחים חלק פעיל ביום מבורך זה, ומברך על עשיית הקודש של אלפי המתנדבים בעמותות ובארגונים הקיימים בעירנו. עיריית ירושלים גאה ושמחה להוביל שינוי ועשייה חברתית מקדמת בכל המישורים הקיימים, נמשיך לעשות טוב כמיטב יכולתנו למען החברה הישראלית כולה".

עובדי הבנק בעמותת החוט המשולש בירושלים.  קרדיט : דן שושני - יחסי ציבור

גם בנק ירושלים כחלק מהפעילות הענפה למען הקהילה, לקחו חלק מרכזי ביום המעשים הטובים 2021 בירושלים והסביבה. משעות הבוקר התפרסו נציגי ההנהלה והעובדים במספר מוקדים ובניהם : בבית עמותת החוט המשולש – בית לנערות בסיכון בירושלים ובעמותת אור שלום - בית אומנה לילדים בסיכון במבשרת ציון, וביצעו עבודות צבע, גינון, תאורה, שדרוג וחידוש שטחי הפנים והחוץ של המבנים ועוד. כמו –כן במסגרת היום המיוחד לקח בנק ירושלים חלק במבצע קמחא דפסחא - תרומת סלי מזון לחג הפסח - עבור ניצולי שואה ולמשפחות נזקקות ובנוסף העניק הבנק תשורות למתנדבי מד"א בירושלים על פעילותם הרבה במהלך תקופת הקורונה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה