היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות: כיכר ספרא וגשר המיתרים בסגול, טל פרידמן ועוד שורה של אירועים



יום זה מוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות, העידוד לשמירה על כבודם, זכויותיהם ושלומם. "לא רחוק היום, שלקוחות יעדיפו לקנות ממעסיק עם "תו מעסיק פותח" מתוך הבנה שמדובר בעסק חברתי משלב.  כך ניצור חברה טובה ומשלבת יותר", דוד מרקו,  מנכ"ל אלווין ישראל

ירושלים תציין היום (חמישי) את היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות. במסגרת זאת יוארו מבנה העירייה וגשר המיתרים בסגול, הצבע המאפיין את היום הזה, ויתקיימו אירועים שמטרתם לתמוך באנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. לציין כי כל האירועים יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

עיריית ירושלים בסגול. צילום: דוברות העירייה

בין האירועים שיתקיימו:

  • קפה הורים - מפגשים קהילתיים של הורים לילדים מיוחדים לקפה, שיח והפוגה בהתאם להנחיות הקורונה. הערב יתקיים ב-3/12 בשעה 19:00 בבית חינוך עיוורים.
  • מפגש בזום להורים מיוחדים עם הקומיקאי טל פרידמן, אבא מיוחד בעצמו.
  • מסיבת חנוכה בזום במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם האמן אור בן עטר לכל ההוסטלים הירושלמים וחלוקת ממתקים וסופגניות בדירות.
  • סדרת אירועים תחת הכותרת במיוחד בשבילכם עם הרצאות לבני ובנות משפחה של אנשים עם מוגבלויות-  https://bit.ly/39upVvg

 

מאחורי סדרת האירועים עומדים מחלקת צמי"ד (צרכים מיוחדים) באגף חברה ומחלקת שיקום במינהל קהילה ורווחה של עיריית ירושלים.

בנוסף לרגל היום, עמותת אלווין ישראל בקמפיין "אות מעסיק פותח" במסגרתו יקבלו מעסיקים ברחבי הארץ את האות המהווה גם "אות הוקרה למצויינות חברתית" על העסקת עובדים עם מוגבלות. "לא רחוק היום,  מדגיש מרקו, שלקוחות יעדיפו לקנות ממעסיק עם "תו מעסיק פותח" מתוך הבנה שמדובר בעסק חברתי משלב.  כך ניצור חברה טובה ומשלבת יותר". 

דוד מרקו,  מנכ"ל אלווין ישראל:"עמותת אלווין ישראל פועלת כבר 37 שנים בפיתוח והפעלת שירותים מגוונים לאנשים עם מוגבלות ברחבי הארץ ,  בכל המגזרים ובכל הגילאים מינקות ועד זקנה.  בין השירותים אותה מעניקה העמותה שמנו דגש דווקא על ההשתלבות התעסוקתית.  במסגרת זו,  אנו מפעילים מגוון תוכניות תעסוקתיות ברחבי הארץ במסגרתם אנו מכשירים עובדים עם מוגבלות לתעסוקה בשוק החופשי. מנהלי ומנהלות תוכניות ההשמה בתעסוקה של אלווין ישראל עושים לילות כימים במפגשים עם מעסיקים פוטנציאלים במטרה לשכנע אותם לשלב בשורותיהם עובדים עם מוגבלות".

מרגלית פילר,  משנה למנכ"ל אלווין ישראל:"המחסום הבולט בהשתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק החופשי הוא חוסר ידע ודעות קדומות" מסבירה פילר. מנהלי ומנהלות ההשמה שלנו נפגשים איתם,  מקטינים חסמים ומסבירים למעסיקים על התמיכות המקצועיות שמעניקה העמותה והמדינה לסיוע בהשתלבות עובדים עם מוגבלות.  על פי נתוני העמותה בתקופת הקורונה,  מתוך מקבלי שירות המועסקים בשוק החופשי 60% עובדים בפועל בעבודות המוגדרות חיוניות,  כ- 25% מהם הוצאו לחל"ת וכ- 15% נמצאים בתהליך של השמה או התאמה תעסוקתית בדגש על משרות  המוגדרות חיוניות.  בין התפקידים הבולטים בהם מועסקים העובדים המיוחדים: לוגיסטיקה,  קיטרינג והסעדה,  מחסנאות וסידור סחורות ועוד".

 עיריית ירושלים בסגול. צילום: דוברות העירייה

עמותת אלווין ישראל מפעילה כאמור תוכניות מגוונות להכשרה תעסוקתית כאשר הבולטת שבהן היא תוכנית התעסוקה הנתמכת בשוק העבודה, תוכנית הפועלת בפיקוח משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והרשויות המקומיות. התוכניות מאפשרות מגוון תמיכות והתאמות לאלפי עובדים ועובדות עם מוגבלות מרחבי הארץ המעוניינים להשתלב בשוק העבודה בשכר וביחסי עובד-מעביד. צוות התוכנית מלווה את האדם באיתור משרות מבוקשות ובהשתלבות, לרוב פרטנית או קבוצתית, במעגל העבודה.

 

תוכנית דגל נוספת הינה תוכנית "יוצרים עתיד", תוכנית שפותחה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים על ידי ד"ר שלי נורדהיים וד"ר מינה רז, בשיתוף משרד החינוך והלשכות לשירותים חברתיים ומופעלת מזה כעשור על ידי אלווין ישראל. התוכנית הינה תוכנית מעבר לבני נוער עם מוגבלות בגילאי 16-21 אשר נועדה להכשיר אותם ולתת בידיהם  מיומנויות תעסוקה וכישורי חיים תוך התנסות במקומות עבודה בשוק התחרותי. עם סיום הלימודים בוגרי התוכנית משתלבים לרוב במקומות  עבודה כעובדים מן המניין ולא במרכזי תעסוקה מוגנים כפי שהיה בעבר.  כיום משתתפים בתוכנית כ1,300 תלמידים בשנה מכ- 130 בתי ספר בפריסה ארצית .  לאחרונה אף זכתה התוכנית בפרס היוקרתי של THE 2020 ZERO PROJECT AWARD בבניין האו"ם שבווינה, אוסטריה וזאת עבור תכנית המעבר "יוצרים עתיד" המופעלת ברחבי הארץ על ידי אלווין ישראל.

 

בין העסקים הבולטים רשק יקבלו את אות "מעסיק פותח" ניתן למצוא בין השאר את: רשת מלונות דן,  רמי לוי,  פעמית סטור, רשת MAX,  ארומה,  "קינג סטור", אושר עד, רשות שדות התעופה, דואר ישראל  ועוד עסקים רבים,  קטנים ובינוניים המעסיקים מספר קטן של עובדים אולם עם סיפורים מרגשים במיוחד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: שילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה הכללית היא זכות וחובה. אנו בעיריית ירושלים מעניקים רשת תמיכה רחבה גם למשפחות ועושים את מירב המאמצים לשילוב אולטימטיבי בחברה. בשנים הקרובות עוד נמשיך ונשפר את השילוב למען החברה".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה