היום בירושלים: ההורים יוצאים למחאה נגד התעללות בילדים



"מפסיקים לשתוק": מחאת ההורים מתרחבת. רצף המקרים המזעזעים הוביל קבוצת הורים להקים מטה מאבק ולהציב דרישות לממשלה . היום (ראשון) ייצאו להפגין ברחבי הארץ: "המצב הפך למכת מדינה"

צילום: דוברות המשטרה

מחאת המונים צפויה להתקיים היום (ראשון), לאור ריבוי פרשות התעללות בגני הילדים, בשישה מוקדים ברחבי הארץ- בירושלים בשעה 19:00 מול בית ראש הממשלה, ברחוב בלפור. הפגנות יתקיימו תחת הכותרת "מפסיקים לשתוק!". ההורים קוראים לרבים לצאת למחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בתופעה.

כאמור, ההורים יוצאים למחות על ההתעללות בפעוטות, בעקבות רצף המקרים ותיאורי הזוועה שהתפרסמו לאחרונה. שבשיאם נחשפו סרטונים של הגננת, כרמל מעודה, מראש העין, מתעללת בפעוטות. הבוקר (ראשון) צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש את כתב האישום נגדה בגין ההתעמרות בילדי הגן.


ברשימת הדרישות: החמרת הענישה, כולל מאסרים ממושכים למי שהורשע בהתעללות בפעוטות; הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות; תיקון של חוק האזנות הסתר, כך שיוכלו להפעיל מכשירי הקלטה בגן או במעון בלי להיות חשופים לתביעות; חיוב תנאי סף של מטפלות בפעוטות וקיום מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג, בדיקות רקע ועוד (שכן היום יכול כל אדם להפעיל מעון לפעוטות בגילי 3-0). עוד מבקשים ההורים לחייב את המטפלות לצאת להכשרות שונות, כגון התמודדות עם מצבי לחץ ועזרה ראשונה, ולתקן את התקנות בחוק הפיקוח כך שיכלול איסור עבודה כמטפלת לבעלי רישום פלילי בתחום, מאגר גנים ורישום, בטיחות המבנה וכו'.

מארגני המחאה תובעים "שינוי אמיתי ויסודי" באופן שבו מטפלת המדינה במקרי ההתעללות, וקוראים ליישום דרישותיהם, בהן החמרת ענישה בתחום והרתעה - מאסר ממושך יותר, הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות לכאורה בשל התרחבות התופעה, תיקון לגבי חוק האזנת סתר ועזרה בתביעות אזרחיות. בנוסף לכך, חיוב תנאי סף של המטפלות, קיום מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רקע.

יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, אחז אגם, אמר כי "מזה תקופה ארוכה אנחנו מרגישים סחבת של הממשלה וכתיבת התקנות בחוק הפיקוח, ובינתיים מדי יום אנחנו נחשפים למקרים בהם יש התעללות של אנשי צוות בילדים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כל יום שעובר שבו אנחנו לא מקדמים שמירה על הילדים, מוסיפה עוד קורבנות. הגיע הזמן לעשות מעשה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה