החייל שנפצע קשה בעזה וניצל בנס מספר: ״לא יכולתי לנשום ולא יכולתי לדבר״



טיל RPG שוגר לבית בו שהה ר' עם הצוות ופגיעת ההדף גרמה לקרע באפוד הקרמי ולקרע בגב עד בית החזה | לאחר פעולת חרום בשטח פונה במסוק לביה"ח סורוקה ומשם הועבר למחלקה לניתוחי לב חזה במרכז הרפואי שערי צדק | ד"ר דני פינק: "אין ספק שהוא ניצל בנס – היה לו הרבה מזל"

״עמדנו כבר לצאת בתוך שעה מהאזור בו שהיינו במשך כמה ימים וכבר השלמנו כמעט את פינוי הזירה לגמרי ובתוך שעה היינו אמורים להיות באזור אחר. לפתע נשמע פיצוץ, עפתי על הרצפה והרגשתי שאני לא מסוגל לדבר. האוויר הולך ונגמר לי ואני לא מסוגל להזעיק עזרה", מספר ר' בן ה-21 לוחם ביחידה מובחרת.

השחרור של ר. צילום: שערי צדק

החברים הנוספים בצוות שעמדו כמה מטרים ממנו באותו מתחם שאלו אחד את השני "כולם בסדר?, מישהו נפגע?", אבל הוא לא היה יכול להשיב. "אני רוצה להשיב להם, לצעוק שנפגעתי שאני זקוק לעזרה, אבל אני לא מצליח", הוא מספר.
ואז החליט למשוך לב בצורה מקורית כדי לסמן לחבריו שהוא נפגע. "התחלתי לירוק ולעשות רשרושים כדי מישהו יבחין בי. הבחנתי שאני יורק דם, אבל זה הצליח ליצור רשרושים". זה הצליח ובתוך דקות ספורות הגיע כוח חילוץ שפינה אותו ברכב משוריין לאזור בו הוא הועלה על מסוק בטיסת חלוץ חרום לבית החולים סורוקה.

צוות החילוץ המיומן זיהה את הפגיעה בבית החזה ואת הקושי של ר' לנשום וביצע פעולות הצלה רפואיות בשטח כדי להציל את חייו. "בתוך כשעה הייתי בחדר הניתוח בסורקה שם בוצע ניתוח חרום שהציל את חיי, הוכנס נקז לבית החזה, ולאחר התייצבותי הועברתי למחלקה לניתוחי לב חזה בשערי צדק", הוא מספר.

האפוד שנפגע. צילום: שערי צדק

מנהל המחלקה ד"ר דני פינק מספר: "הוא הגיע אלינו לאחר פגיעה משמעותית מאוד בבית החזה. מדובר באירוע שבו חודר אוויר ודם לבית החזה, הריאה הימנית קרסה ולמעשה היינו צריכים להחזיר את הריאה לתפקוד".

להערכתו של ד"ר פינק, "מדובר בפגיעת הדף משמעותית שגרמה לקרע באפוד הקרמי וכתוצאה מכך בקרע בגב ובשרירים שסביב בית החזה. אין ספק שהוא ניצל בנס – היה לו הרבה מזל. האפוד הקרמי הציל את חייו, הצוות הרפואי בשטח היה מיומן, זיהה את מצב החרום והקושי הנשימתי וביצע את הנדרש במהירות ובצורה נכונה. סטיה קטנה בצורת הפגיעה או רסיס שהיה חודר מהטיל והתוצאה היתה עלולה להיות קטלנית חלילה".

לאחר אשפוז של כשבועיים מאתגרים במחלקה לכירורגיית לב חזה בהם טופל בצורה אינטנסיבית, התאושש ר' ושוחרר להמשך שיקום. "קיבלתי את חיי במתנה ואני אסיר תודה על כך", אומר ר' בהתרגשות ניכרת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה