החטופים ששוחררו היום משבי החמאס ושבו לישראל



סיפורם של 14 החטופים ששוחררו בפעימה השלישית - יום ראשון בשעה 17:30, לאחר 51 יום.
שמות החטופים ששוחררו אביגיל עידן,הגר ברודץ , אוריה, עופרי ברודץ, יובל ברודץ, אלמה אברהם, דפנה אליקים, אלה אליקים, אגם אלמוג גולדשטיין, גל אלמוג גולדשטיין, טל אלמוג גולדשטיין, חן אלמוג גולדשטיין, אביבה סגל ,רוני קריבוי ברוך שובכם

בפעימה הראשונה שוחררו מהשבי לאחר 49 יום : מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי . 

בפעימה השניה שוחררו מהשבי לאחר 50 יום : שרון אביגדורי , נעם אביגדורי , נעם אור , עלמא אור , הילה רתם , אמילי הנד , מיה רגב , נגה וייס , שירי וייס , עדי שהם , יהל שהם, נווה שהם  , שושן הרן  

בפעימה השלישית שוחררו מהשבי לאחר  51 יוםאביגיל עידן  אלה אליקים  דפנה אליקים , הגר ברודץ , עופרי ברודץ , יובל ברודץ, אוריה ברודץ , חן גולדשטיין אלמוג, אגם גולדשטיין אלמוג , טל גולדשטיין אלמוג , גל גולדשטיין אלמוג , אלמה אברהם , אביבה סיגל 

אלו שמותיהם של האזרחים ששוחררו במסגרת עסקת שחרור החטופים בפעימה השלישית : 

שוחררו בפעימה השלישית

הגר ברודץ וילדיה יובל עופרי ואוריה מכפר עזה 

הגר ברודץ, בת 40 ושלושת ילדיה - עופרי בת ה-10, יובל בן ה-8 ואוריה בן 4.5 נחטפו מהממ"ד בביתם בכפר עזה, בעת שהאב אביחי יצא לנשקיית הקיבוץ כדי לאסוף נשק ולהילחם במחבלים.

הגר ושלושת ילדיה יובל, אוריה ועופרי נחטפו לעזה. בשבת השחורה כיתת הכוננות בכפר עזה הוקפצה. אביחי האב יצא להגן על היישוב. בדרך הציל את אביגיל שהוריה נרצחו והביא אותה לביתו, לממ"ד עם ילדיו. חזר לשדה הקרב. אחרי לחימה קשה מול מחבלים רבים נפצע ופונה לטיפול רפואי דחוף.

אין פעם שתיכנסו לבית משפחת ברודץ ולא תשמעו מוזיקה. אולי זה יהיה שיר של ניל יאנג שמתנגן, הזמר האהוב על אבא אביחי, והצלילים יתערבו עם ריח מאפה טרי שאמא הגר בדיוק עכשיו הוציאה מהתנור. מאז ה-7 באוקטובר, אביחי ברודץ' כבר לא שומע מוזיקה. מאותה שבת שבה אשתו ושלושת ילדיו נחטפו לעזה, השקט בבית רועש מספיק.
הגר ואביחי הכירו בצבא ומאז הם כבר 20 שנים יחד. עופרי בת ה-10 היא ילדה של אבא. הם הכי אוהבים לנגן יחד בגיטרה. יובל בן ה-8, הוא ילד רגיש, נשמה טהורה. לכן אבא אביחי דואג לו הכי הרבה מכולם. אוריה בן ה-4.5 הוא הכי קטן והכי שובב.
למרות שנותר לבדו, הוא המשיך להלחם תוך שהוא שואב כוחות מהנחמה שהילדים נמצאים כעת עם אמם ומייחל ליום בו הם עוד ייפגשו.
היום הם שוחררו לאחר 51 יום בשבי החמאס

משפחת ברודץ

משפחת ברודץ

אביגיל בת ה-3 נחטפה מהממ"ד של משפחת ברודץ' בכפר עזה

הוריה של אביגיל, סמדר ורועי נרצחו במתקפה על הקיבוץ. אביה, רועי עידן, היה צלם חדשות ב-ynet, הוא יצא החוצה מביתו כדי לצלם את מצנחי הרחיפה של המחבלים. 

בזמן הזה רצחו המחבלים את אשתו סמדר. רועי חזר לביתו והרים את אביגיל על הידיים ונורה על ידי המחבלים.

אביחי ברודץ' אסף את אביגיל הקטנה  והכניס אותה לממ"ד עם בני משפחתו וכעבור זמן מה בני משפחתו נחטפו עימה לעזה.

שני אחיה של אביגיל – עמליה בת ה-6 ומיכאל בן ה-9 הסתתרו בממ"ד, מיכאל התקשר למוקד ההצלה והמוקדנית הורתה לו להיכנס לארון עם אחותו ולהתחבא שם עד שיבואו "אנשים טובים" להצילם, הפעולה הזו הצילה את חייהם. שני האחים נמצאים עם משפחתם.

אביגיל נחטפה לעזה והוחזקה בשבי החמאס במשך 51 יום. היום סוף סוף שוחררה. 

אביגיל עידן

חן גולדשטיין אלמוג וילדיה אגם גל וטל מקיבוץ כפר עזה 

חן גולדשטיין אלמוג, בת 49, נחטפה עם שלושת ילדיה - אגם בת ה-17, גל בן ה-11 וטל בן ה-9. האב נדב והבת הגדולה ים נרצחו בשבת השחורה בביתם בכפר עזה. 

חן אלמוג-גולדשטיין, אם המשפחה, עובדת סוציאלית במקצועה, אישה לביאה, חובבת מוזיקה ומכורה לספורט. בשנים האחרונות תפקדה כאמא במשרה מלאה לארבעת ילדיה. אגם היפהפייה בת ה-17 קשורה מאוד לקהילת הקיבוץ ועובדת כבייביסיטר לתינוקות בקיבוץ. הם נשארו לגור שם מתוך אידיאולוגיה ההורים נדב וחן אידיאלוגיה עמוקה, ואמרו כי יישארו בביתם הן בעיתות שלום והן בעיתות מלחמה. 
גל בן ה-11 הוא ילד מתוק ונבון, חי ונושם ספורט, שוער כדורגל וחובב כדורסל שבקיא בשחקנים ובסטטיסטיקות בארץ ובעולם. טל הקטן יהיה בן 9 בדצמבר. כל כך צעיר ולמרות זאת כל כך חכם ורגיש.
הקשר היחיד עם המשפחה התנהל במשך שעות ארוכות בווטסאפ על ידי ים, האחות הבכורה שנרצחה במתקפה. היא יצרה קשר עם כל מי שיכלה באותו בוקר יום שבת.
היום הם שוחררו לאחר 51 יום בשבי החמאס

משפחת גולדשטיין

-

דפנה ואלה אליקים אחיות מקיבוץ נחל עוז 

דפנה אליקים בת ה-15 ואלה אליקים בת ה-8 נחטפו מבית אביהן בנחל עוז. 

אלה אליקים בת ה-8 היא ילדה שמחה, מצחיקה ורקדנית מלידה. כבר בגיל כזה צעיר היא יודעת מה היא רוצה.
דפנה בת ה-15 היא ילדה מוכשרת, מלאת חיים ומוקפת בחברים.
שתי האחיות נחטפו יחד לשבי ארגון הטרור חמאס אחרי שמחבלים רצחו את אביהן, בת זוגתו ובנה מול העיניים שלהן.
היום הם שוחררו לאחר 51 יום בשבי החמאס

משפחת אליקים

-

אלמה אברהם תושבת קיבוץ נחל עוז 

אלמה אברהם, 84, נחטפה מביתה בנחל עוז, אלמה רוב חייה הייתה קיבוצניקית ולקיבוץ נחל עוז עברה בסוכות 1974. "היא נחטפה משם בסוכות 2023, בדיוק 49 שנים אחרי שהגיע לשם", מספר בנה אורי רביץ. לימים התחתנה בפעם שנייה עם חבר נחל עז, שהתאלמן ונותר עם שני ילדיו הקטנים. "היא הייתה אמא שלהם. מהנישואים השניים נולד עוד אח ויצא שהיא גידלה חמישה ילדים, על אף שהיא לא זו ילדה את כולם".

בשבת ב7 באוקטובר  הוא דיבר עם אמו כמה פעמים. השיחה האחרונה ביניהם הייתה סביב השעה 10:20 בבוקר. "בתקשורת עלה דיווח שמערכות התקשורת קרסו, זה נתן לי תקווה שאולי זו הסיבה שאמא לא עונה. די מהר, ככל שהדברים התבהרו ונאספו דיווחים על חדירות לקיבוצים, חטופים, רציחות, התעללויות, הייתה לי תחושת בטן שמשהו רע קרה לאמא".
אלמה ישבה בשבי החמאס 51 יום והיום שוחררה בפעימה השלישית. 
אלמה אברהם

אביבה סיגל תושבת כפר עזה 

אביבה סיגל.בת 62, כפר עזה אביבה נחטפה מביתה על ידי מחבלי חמאס יחד עם בן זוגה, קית' סיגל. הם שלחו לבתם הודעה בשעה 8:45 ש"הכל בסדר". אביבה עלתה ארצה בגיל 8 וכל חייה עובדת כגננת מסורה.
אביבה אוהבת אדם ובמיוחד ילדים; היא עובדת כגננת וכולם פשוט מעריצים אותה. קית' מרפא בעיסוק ועוסק בעולם הרפואה.
שיר ביתם סיפרה "אבא שלי היה חבר בכיתת הכוננות של כפר עזה. לצערי, או לשמחתי, חודש לפני שהאירוע הזה קרה, הוא החזיר את האקדח שלו, כי הוא הרגיש שיש על מי לסמוך... אני רוצה להאמין שיש מישהו במדינה שמספיק אכפת לו, בשביל שאבא שלי יחזור הביתה".
בעלה קית נותר בשבי החמאס. אביבה שוחררה היום לאחר 51 יום בשבי. 
אביבה סיגל

לבקשת פוטין מהחמאס– ישראלי בעל אזרחות רוסית שוחרר מעזה ללא תמורה הוא רוני קריבוי  מכרמיאל שעבד בצוות ההגברה של המסיבה ברעים 

רוני (25) שעבד בצוות ההגברה של המסיבה נחטף לעזה, ב7 לאוקטובר. 

קריבוי עבד בחברת הגברה והגיע למתחם מסיבת הטבע בקיבוץ רעים כבר ביום שישי בצוהריים כדי לעבוד ביחד עם צוות ההפקה על הקמת המערכות.

אחרי שסיים את עבודתו, התפנה לבלות במסיבה, שם פגש חברים רבים, בהם גם כרמיאלים. למוחרת בשעות הבוקר הותקפו המבלים על-ידי עשרות מחבלי חמאס שטבחו בהם באכזריות. לפי עדויות שונות, רוני הצליח להתחמק ולברוח מזירת הטבח, והסתתר במשך שעות בבור, מרחק לא רב מהמסיבה. בשעות הצוהריים גילו אותו מחבלים , וחטפו אותו לתוך רצועת עזה.

הוריו של רוני ואחיו, איגור, המתגוררים בכרמיאל, והאחות יוליה המתגוררת במרכז הארץ, לא היו מודעים לדרמה שבה מעורב רוני עד לשעות הצוהריים של יום שבת. לדברי יוליה, "לא ידענו שרוני נמצא שם, הוא אמר להורים שהוא יוצא לעבודה בדרום, אבל לא אמר היכן בדיוק. הוא תמיד יצא לעבוד במקומות שונים בארץ, זה לא היה משהו חדש. כשהגיעו הדיווחים על מה שקרה במסיבה, לא ממש קישרנו את העניין אליו, וכשהבנו שמשהו קרה, זה כבר היה אחרי שנחטף".

רוני קריבוי

מועצה אזורית שער הנגב נמסר

"מועצה אזורית שער הנגב מתרגשת עם חזרתם של 13 חברי וחברות קהילתנו הביתה, והם מוגנים ובטוחים.

כפר עזה: הגר ברודץ (40), עופרי ברודץ (10), יובל ברודץ (8), אוריה ברודץ (4), אביגיל עידן (4), חן גולדשטיין (49), אגם גולדשטיין (17), גל גולדשטיין (11), טל גולדשטיין (8) ואביבה (אדריאן) סיגל (62).
נחל עוז: אלמה אברהם (84), דפנה אליקים (15) ואלה אליקים (8).
בנוסף צעיר ישראלי נוסף- רוני קריבוי.

בשעה זו הם מתאחדים עם משפחותיהם. אנו מכבדים את הזמן והפרטיות של חברינו שחזרו ושל משפחותיהם. אנו כאן- האגף לשירותים חברתיים, מרכז החוסן שער הנגב והקהילה כולה נלווה ונעטוף אותם ברגישות רבה במסע שמחכה להם, לפי הקצב והזמן האישי שיידרש להם.

הקהילה כולה עומדת לצד חברי וחברות קהילתנו שעדיין לא שבו הביתה ועם משפחותיהם. צוותי הרווחה והחוסן מלווים את המשפחות והקהילות בימים מטלטלים אלה. לא נעצור עד שכולם יחזרו הביתה!

אנו מחכים ומצפים לחזרתם הביתה של כל החטופים והחטופות כמה שיותר מהר!

שנדע רק בשורות טובות,
צוות חירום מועצה אזורית שער הנגב"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה