17 שנות מאסר נגזרו על מתי בן דוד מנהל משרד פרסום בגין עבירות מין בעובדות המשרד



מתי בן דוד נשלח לכלא בגין עבירות שביצע בשש עובדות חרדיות במשרד פרסום שניהל, בהן אונס ומעשים מגונים. הוא נהג לשלוח הודעות עם הצעות מיניות, וכשסורב נהג להשפיל אותן ולהתעמר בהן. הוא אף איים שאם יספרו על המעשים יטען שנעשו בהסכמה וביוזמתן: "יצר מאזן אימה"

מתי בן דוד. צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

בית משפט המחוזי בירושלים גזר עונש של 17 שנות מאסר על מתי בן דוד, מנהל משרד פרסום שביצע שורת עבירות מין בשש נשים חרדיות שעבדו תחתיו. על בן דוד, שהורשע באינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, נגזר גם פיצוי למתלוננות בסך 470 אלף שקלים.

בתחילה נהג להתכתב עם עובדותיו בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, החמיא להן בהערות עדינות ולאחר מכן בהערות בוטות יותר, מיניות, ובהמשך ביצע את מעשי האינוס ומעשים מגונים בניגוד לרצונן. בית המשפט קבע כי כאשר הנאשם נתקל בסירוב או התנגדות היה הופך את עורו, צועק על המתלוננת הסרבנית, משפיל אותה או מתעלם ממנה כליל, אף בענייני עבודה. בנוסף לכך, הנאשם נהג לאיים על המתלוננות, נשים צעירות, חרדיות, שאם יספרו לבני זוגן, למשפחה או לאחרים על המעשים שהוא מבצע בהן, הוא יספר כי הדברים היו מרצונן, ואף ביוזמתן, ואיש לא יאמין להן שהדבר לא היה מרצונן. עוד הבהיר הנאשם למתלוננות כי הדבר יפגע בהן, במשפחתן, בחיי הקהילה שלהן, וכי לו יש כסף ועורכי דין והוא חזק ומקושר דיו כדי שלא ייפגע מכך בעצמו.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "הנאשם תכנן את מעשיו מראש,  צעד אחר צעד , היה מודע למעשיו, עשה שימוש בעוצמתו כמנהל ובהתנהלותו מזרת האימה, ידע להכניע את המתלוננות, חלקן נשואות, חלקן אימהות, ולכפות עליהן מעשים אשר לא שיערו בדמיונן כי ניתן לעשותם עם מי שאינו בן זוגן, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן והפחדתן".

המעשים, כפי שפורטו בהכרעת הדין , השתרעו על פני מספר שנים ובית המשפט קבע כי  "על אף שמדובר בתקופה ארוכה ועל אף שכל אחת מהמתלוננות זעקה אליו לחמלה, הנאשם אטם ליבו , מוחו ואוזניו והיה כרוי אך ורק לתאוותו ".

עו"ד ליזו וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין ניצול עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו ופגע במשך שנים בעובדות במשרדו בניגוד לרצונן. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות שהעזו להעיד על הפגיעה הקשה שעברו במשך שנים רבות במקום עבודתן אשר גרמה להן לצלקות בגופן ובנפשן ותמשיך להשפיע על מהלך חייהן עוד שנים רבות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה