הותר לפרסום: תושבי שכונת סילוואן התומכים בחמאס נעצרו בחשד לפעילות על רקע לאומני



שלושה מפגעים תושבי שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים התומכים בחמאס, נעצרו בשבועות האחרונים בחשד לפעילות על רקע לאומני שכללה בין היתר- ירי זיקוקין, השלכת בקבוקי תבערה ויידוי אבנים לעבר כוחות הבטחון, השלכת מטען ואבנים לעבר רכבי הסעות. בתום חקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים ושירות הבטחון הכללי, הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדם

צילום: דוברות המשטרה

היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שירות הביטחון הכללי, ניהלו בתקופה האחרונה חקירה משותפת בעקבות מקרי הפרות סדר אלימות שהתרחשו במהלך החודשים האחרונים במזרח העיר, בהם מפגעים ירו זיקוקין בכינון ישיר ויידו סלע לעבר לוחמי מג"ב, השליכו בקבוקי תבערה לעבר מבנים במזרח העיר, גרמו נזק לתשתיות בסילוואן וחסמו צירים תוך הבערת פחים.

במקרים אלו, לא היו נפגעים לכוחותינו אך נגרם נזק לניידת משטרתית וכוחות המשטרה ולוחמי מג"ב, נאלצו במקרים אלו להשתמש באמצעים להדיפת המפגעים ומפרי הסדר האלימים תוך שבמקביל, נפתחה חקירה ביחידה המרכזית ושירות הביטחון כאמור, לאיתור המפגעים ומיצוי הדין עמם.

במהלך החקירה המשותפת, בוצעו פעולות מגוונות על ידי צוותי החקירה לאיתורם של המפגעים החשודים ובתוך כך, נעצרו במהלך השבועות האחרונים במהלך פעולות מבצעיות שבוצעו על ידי בלשי הימ"ר יחד עם לוחמי מג"ב ובסיוע שב"כ, 3 חשודים תושבי שכונת סילוואן שבמזרח העיר והם הועברו לחקירה ביחידה המרכזית ירושלים.

מחקירתם עלה כי חשודים מפגעים אלו היו מעורבים במהלך השנים האחרונות, במקרים רבים של הפרות סדר, התפרעויות ועימותים עם כוחות הביטחון בשכונתם ובסמוך. באחד המקרים למשל, בשבעה באוקטובר 23׳- יום פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", נטלו החשודים חלק נכבד בהפרות סדר שבמהלכן יידו אבנים ובקבוק תבערה לעבר לוחמי מג"ב וחסמו צירי תנועה במקום.

במקרה אחר, ימים ספורים לאחר מכן, המפגעים השליכו מטען לעבר רכב הסעות שחלף במזרח ירושלים ולמרבה המזל, לא היו נפגעים במקרה זה. עוד נודע במסגרת החקירה שהתנהלה, כי אחד החשודים שנעצרו אף הכין מטען "דמה" והשליכו לעבר הכוחות, וכל זאת במטרה להפר את הסדר במזרח העיר ולערער את היציבות במזרח ירושלים בעקבות המלחמה.

בתאריך 16.1 פשטו בלשי ימ"ר ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב וכוחות מיוחדים נוספים על ביתם של שלושת החשודים ועצרו אותם לחקירה. במהלך חיפוש שנערך בביתם של המפגעים, נתפסו על ידי בלשי היחידה המרכזית והכוחות שפעלו במקום, פריטים עם חומרים דליקים כשהם מוסלקים, ופריטים נוספים כגון מסכת סקי ששימשה על פי החשד להסוות את זהותם.

לבקשת חוקרי המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי כלל פעולות החקירה הנדרשות בעניינם, תוך שניתנה החלטה על איסור פרסום זהותם ודיוני הארכת מעצרם התנהלו ב"דלתיים סגורות". לאחר שממצאי חקירתם הבשילו לאחרונה ונאספו די ראיות בתיק, הוגשה בסוף השבוע האחרון הצהרת תובע מטעם פרקליטות ירושלים על הכוונה להגיש נגד השלושה כתב אישום ומעצרם הוארך עד היום, 18.2.24, לשם כך.

"משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, יחד עם שירות הבטחון הכללי ולוחמי מג"ב בירושלים, ימשיכו כל העת לפעול בנחישות על מנת לאתר חשודים במעשה טרור ובמעשים על רקע לאומני כאחד, למצות את הדין בחומרה מול המעורבים בכל פעילות שכזאת המסכנת את ביטחונו של הציבור ושל כוחות הביטחון השונים, בכל מקום ובעיר ירושלים בפרט", נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה