הושלמו ההכנות לקראת תהלוכת "פורים מאוחדים" בבירה: משפחות החטופים יובילו את התהלוכה



עשרות אלפי אנשים צפויים להשתתף מחר (ב', 25.3, שושן פורים) בתהלוכת "פורים מאוחדים" בירושלים. את התהלוכה יוביל מיצג סמל החטופים - שנמצאים בשבי בעזה כבר 171 יום - לצד מיצג 134 עגורים צהובים כמניין החטופים

מיצג "הסרט הצהוב" לחזרת החטופים (צילום: דורון גזית)

תהלוכת "פורים מאוחדים" הותאמה לרוח התקופה והמתווה הסופי שלה גובש לאחר שיח שקיימה עיריית ירושלים עם מטה משפחות החטופים באשר לאופי האירוע, שמה של התהלוכה והתוכן המוסיקלי. התוכן בבמות נבחר ואושר על ידי המשפחות, ובין היתר ינוגנו הפלייליסטים של החטופים.

את התהלוכה צפויות להוביל חלק ממשפחות החטופים, וביניהן משפחותיהם של ליאור רודאיף, רומי גונן, כרמל גת, איציק אלגרט, עופר קלדרון, עומר שם טוב, אוריאל ברוך, טל שהם.

התהלוכה, שתתקיים בסימן "ילדים גיבורים", תכלול בובות שעוצבו ע"י מוסדות התרבות הירושלמיים, ילדי ירושלים, ילדים שפונו מביתם לבירה ואמנים ששבו משירות מילואים ארוך בגבולות, וכל זאת למען אחדות העם, חיזוק החוסן הלאומי והעלאת המורל.

ממשפחות החטופים נמסר: "אנו מודים לעיריית ירושלים ולראש העירייה, משה ליאון, על ההקשבה והנכונות להתאים את אירועי פורים בעיר לרוח התקופה. אנו רואים בעיר הבירה של מדינת ישראל כמגדלור המכווין את המדינה כולה בדרך הראויה והאחראית במשימה החשובה להשבת כלל בניה ובנותיה לארץ ישראל, החיים לשיקום, והחללים לקבורה. אין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים מציינת השנה את חג הפורים עם משפחות וילדי ירושלים והמדינה כולה. לצד זאת, איננו שוכחים לרגע את כאבן של משפחות החטופים, החללים והפצועים. התהלוכה שתתקיים מחר בבירה הותאמה לרוח התקופה, ומטרתה לאחד את העם, לבטא תקווה, ניצחון רוח, עמידה איתנה וחוסן. ירושלים שמחה לארח את כל בית ישראל, בתפילה לחזרת החטופים, לעתיד מבטיח, שלווה ואחדות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה