הורים ממטה יהודה: "המועצה פוגעת בזכות של ילדינו לחינוך הולם"



הורים לתלמידים המתגוררים במטה יהודה ולומדים בירושלים הוציאו מכתב התראה בעקבות החלטת המועצה לבטל את ההסעות שהיו נהוגות במשך שנים. ההורים טוענים כי ההחלטה נעשתה מבלי ליידע את ההורים כנדרש ולאחר שהילדים כבר נרשמו למסגרות. מטה יהודה: "המועצה הביאה את הדבר לידיעת הציבור באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותה. ההחלטה התקבלה כחוק וכדין על ידי מליאת המועצה ובמסגרתה נשקלו כלל ההיבטים הפרטיים והציבוריים כאחד"

פלאש 90

עשרות משפחות המתגוררות במועצה האזורית מטה יהודה פנו אתמול (שלישי) למועצה האזורית בתביעה לחזור בה מההחלטה החד צדדית לביטול ההסעות לתלמידים המתחילים ללמוד בשנה הבאה בבתי ספר ייחודיים בירושלים. באם לא תיענה דרישתם הם מאיימים לפנות לבג"צ ולהילחם על מה שהם מגדירים כ"זכות לחינוך הולם".

במכתב התראה לפני פנייה לערכאות משפטיות, שהוגש על ידי עו"ד ברק בר שלום, מפורטת ההתנהלות של המועצה האזורית שהובילה לביטול של שירות משמעותי לתושבים. במכתב הדחוף נאמר כי המועצה הפעילה במשך שנים ארוכות שירות של הסעות לילדי היישובים במועצה, זאת כדי לספק מענה שמוסדות החינוך הקיימים לא מסוגלים לתת. הדבר הוביל לכך שתושבים רבים מירושלים וממקומות אחרים ראו ביישובי המועצה יעד אטרקטיבי ועברו להתגורר בהם מתוך ידיעה כי יתאפשר להם לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך הטובים ביותר של עיר הבירה (דוגמת בויאר, ליד"ה, האקדמיה למוסיקה ולמחול, התיכון לאמנויות, יאס"א ועוד).

לפני חודשים אחדים החליטה המועצה על שינוי במדיניות: תלמידים שמתחילים ללמוד בשנה הקרובה במוסדות ירושלמים לא יזכו להסעות. ההורים מתקוממים משום שההחלטה התקבלה לאחר שילדיהם כבר נבחנו ונרשמו לבתי הספר. יתרה מכך, מציין עו"ד בר שלום, למרות שוועדה שהוקמה בנושא ההסעות המליצה למועצה שכל מהלך ייעשה בשקיפות ותוך התראה מראש, כדי לאפשר להורים להיערך למציאת חלופות, הודעה על כך נמסרה רק בחודש אפריל האחרון. במכתב מתואר הדבר כ"כשל מערכתי מצד המועצה ביידוע, פרסום ושיתוף הציבור".

התנהלות נוספת של המועצה מתוארת במכתב בכל הנוגע לוועדת חריגים: לאחר שהורים התקוממו על המועד המאוחר שבו ניתנה ההתראה נאותה המועצה לפתוח ועדת חריגים למי שילדיו כבר התקבלו למוסדות החינוך לפני ה-3 במרץ. 103 משפחות הגישו דרישה בהקשר זה אולם בוועדה דחו את כולם על הסף מתוך טענה כי ריבוי החריגים יביא לפגיעה בהחלטה לביטול ההסעות. "ועדת החריגים ביטלה לפתע, בצורה מקוממת ומעוררת תהייה, את הקריטריון שקבעה לה המועצה", נכתב על ידי עו"ד בר שלום שהוסיף כי מדובר בחריגה מסמכויות הוועדה.

"המועצה השאירה אותנו בלי מענה", אמרו השבוע הורים לילדים במטה יהודה, "מרחו את הזמן, הסתירו מאיתנו את ההחלטה ואחרי שכולם כבר רשמו את הילדים ואין לנו פתרונות אחרים הודיעו שההסעות בוטלו. זה מקומם כי הדבר נעשה מבלי שהמועצה ניסתה לשתף ולמצוא לנו פתרונות. ברוב היישובים אין תחבורה ציבורית ראויה. זה אומר שנצטרך לשלם עשרת אלפים שקל להסעה פרטית ומי שלא יוכל לעמוד בזה יצטרך לשלוח את הילדים שלו בטרמפים. בכל העולם עוברים להסעות משותפות ורק כאן שולחים אותנו להיתקע בפקקים. איפה ההיגיון?".

ממטה יהודה נמסר: לפני כשנה וחצי, הוקמה ועדה ציבורית בראשות פרופסור אמיר אלעמי שהמליצה כי את התקציבים המופנים לטובת הסעת תלמידים מחוץ לתחומי מועצה, יש להפנות לטיפוח מערכת החינוך במטה יהודה, קידומה וחיזוקה. עוד לפני תחילת פעילותה של הועדה הובא הדבר לידיעת הציבור באמצעות כלי התקשורת העומדים לרשות המועצה (אתר מועצה, עיתונות מקומית, עמוד הפייסבוק, עלוני הוועדים המקומיים). גם לאחר המלצות הוועדה בדבר יישום מתווה ההסעות החדש הביאה המועצה את הדבר לידיעת הציבור באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותה. ההחלטה התקבלה כחוק וכדין על ידי מליאת המועצה ובמסגרתה נשקלו כלל ההיבטים הפרטיים והציבוריים כאחד. נציין כי מלבד קומץ הורים, זוכה המתווה לתמיכה גורפת מצדם של אלפי הורים. ולראיה, רוב מוחלט של הורים לתלמידי המועצה נרשמו למתווה החדש.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה