הוגשו כתבי אישום נגד מבצעי לינצ’ים ביהודים בירושלים



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר שלושה כתבי אישום נגד שישה ערבים הנאשמים במעשי לינץ' ואלימות נגד יהודים, שבוצעו מתוך מניע לאומני

התפרעויות ערבים בירושלים (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר שלושה כתבי אישום נגד שישה נאשמים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, השתתפות בהפרות הסדר והתפרעות בירושלים.

כתב אישום אחד הוגש נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ועבירות התפרעות, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב – כל אחד על פי חלקו, וזאת לאחר שהשתתפו בהפרות סדר ובהתפרעות אלימה.

על פי פרטי כתב האישום, ב-24 באפריל, סמוך לחצות, החלו להתאסף עשרות רבות של פורעים ברחוב פייר ואן פאסן שבשכונת שייח' ג'ראח. הם הבחינו בא.ר., צעיר בעל חזות יהודית שעשה את דרכו עם כלבו לעבר ביתו בשכונת שמואל הנביא. חלק מהפורעים החלו לצעוק "זר, זר", "מתנחל, מתנחל" ו"להכות, להכות".

כאשר כלל הפורעים שמעו את הקריאות והבחינו כי מדובר באדם בעל חזות יהודית, הם החלו לידות לעברו אבנים. הקורבן ניסה להימלט, אך הפורעים, וביניהם שלושת הנאשמים, הקיפו אותו מכל עבר והחלו לתקוף אותו באמצעות אגרופים, בעיטות, אלות עץ, אבנים, סלעים וחפצים שונים, וכן באמצעות שוקר חשמלי שכוון לעבר כל חלקי גופו, וזאת מתוך מניע לאומני אידיאולוגי ובמטרה לגרום לו חבלה חמורה.

הקורבן המשיך בנסיונותיו להימלט, אולם הפורעים לא הפסיקו את התקיפה האכזרית. בשלב מסוים הם הבחינו בניידת משטרה שמתקרבת אל הרחוב, והחלו להימלט. הקורבן הצליח לעמוד על רגליו והחל אף הוא לרוץ בניסיון לברוח אל השוטרים. אחד הנאשמים הרים עגלת סופר ממתכת שהייתה במקום, השליך אותה בעוצמה לעברו ופגע בו במרכז גופו.

לנאשמים מיוחסות עבירות נוספות של השתתפות בהתקהלות אסורה, ניסיון לתקוף שוטרים באמצעות נשק קר ובצוותא עם אחרים במטרה להפריע להם או להכשילם כשהם ממלאים את תפקידם כחוק, יידוי חפץ לעבר כלי תחבורה, ועוד.

כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 15, בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, ביום ירושלים לפני שבועיים השתתף הקטין בהתפרעות ויידוי אבנים לעבר רכב בו נסעו שלושה יהודים סמוך לצומת רוקפלר, וזאת מתוך מניע לאומני אידיאולוגי. במהלך ניסיון הלינץ' שביצעו הפורעים בנוסעי הרכב, בעט הנאשם באחד מהם. לאחר מכן, הוא הרים אבן גדולה בשתי ידיו, התקרב בריצה לעבר הרכב, וזרק אותה לתוך המושב האחורי של הרכב, ממרחק של פחות ממטר, והכל מתוך מניע לאומני ובכוונה לפגוע במי מיושביו ולגרום לו חבלה חמורה. שוטר שהגיע בריצה אל הזירה ירה בנשקו שלוש יריות באוויר והדף את המתפרעים.

כתב האישום השלישי הוגש נגד שני קטינים בגין מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והיזק לרכוש במזיד ממניע גזעני. ב-13 במאי, בשעה שהנאשמים עסקו בניקיון הרחוב, הבחין אחד מהם באדם בעל חזות יהודית-דתית רוכב על אופניו בשער שכם בירושלים. אחד הנאשמים הכה אותו באמצעות מקל המגב, והוא נפל מאופניו. הקורבן ניסה להימלט מהמקום, אולם הנאשמים המשיכו לרדוף אחריו, תקפו והכו אותו מספר פעמים באמצעות מקלות המטאטאים והמגבים שבידיהם. בשלב מסוים הצליח הקורבן להימלט עם אופניו והזעיק עזרה. כתוצאה מהתקיפה, נשבר אפו של המתלונן.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה