ההפגנות בבלפור: שלושה נעצרו, מאות פונו ע"י המשטרה



כמדי שבת אלפים הפגינו במוצאי שבת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול ביתו שברחוב בלפור בירושלים. מוקדי מחאה נוספים התפרשו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ

כ-15 אלף איש הפגינו הערב נגד בנימין נתניהו במחאת ענק סמוך לרחוב בלפור בירושלים, כמו כן, בעשרות גשרים ברחבי הארץ חברי תנועת "הדגלים השחורים" מחו בקריאה לנתניהו להתפטר, בזמן שהמפגינים בירושלים הניפו שלטים עליהם נכתב: "אנחנו לא חייזרים", "חלליות רודפות אחריך" ו-"נתניהו משחית, מסית, שקרן". 

צילום: יונתן סינדל / פלאש90

סמוך לשעה 1:00 בלילה פוזרו כלל המפגינים על ידי המשטרה, לאחר אזהרות מרובות מצידם של השוטרים טרם לכן. לפי המשטרה, שלושה מפגינים נעצרו במהלך הפיזור. 

במהלך ההפגנה, המוחים הקרינו על אחד הבניינים בכיכר פריז כיתובים ובהם: "מהפכה", "זמנך נגמר", "בלפור בידיינו", "נמאסתם" ועוד. המוחים הניפו בובות בדמות ראש הממשלה נתניהו, חלקם התחפשו לחייזרים ואחרים הניפו שלטים עליהם כתוב: "מצור על בלפור".   

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז. לאחר שחלק גדול מהמפגינים עזבו את ההפגנה, נשאר קומץ שהחל להפר את הסדר והמשיך לחסום את צירי התנועה, תוך התעלמות מהקריאות החוזרות של המשטרה, להתפזר באופן עצמאי. כוחות המשטרה פיזרו את מפרי הסדר, פינו את הצומת ופתחו אותו לתנועה. בתוך כך, המשטרה עיכבה / עצרה 3 חשודים, בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה