ההפגנות בבלפור: יותר מ-15 אלף מחו בירושלים, 16 מפגינים נעצרו



שבוע עשירי ברציפות: הפגנות נערכו במאות מוקדים ואלפים צעדו מגשר המיתרים למעון רה"מ. המשטרה עצרה 16 מפגינים בחשד להפרות סדר, אחד מהם לאחר שזרק חפץ לעבר שוטר. הצטרפו למחאות גם חסידי ברסלב שדרשו מתווה טיסות לאומן בראש השנה

גם אתמול והלילה (בין שבת לראשון), השתתפו רבבות מפגינים בהפגנות ואירועי מחאה במאות מוקדים ברחבי הארץ ואף ב-18 ערים שונות ברחבי העולם. זה השבוע העשירי ברציפות. במהלך המחאה המרכזית שהתקיימה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, ובה לקחו חלק מעל 15 אלף מפגינים, נעצרו 16 מהם, בהם חשוד בזריקת בקבוק לעבר השוטרים במקום.  מאוחר יותר הצטרפו למחאה גם חסידי ברסלב שדרשו מתווה טיסות לאומן בראש השנה. 

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהמשטרה נמסר: " 
חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. גם בניסיונות נוספים של המשטרה להסית את התהלוכה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים.

זמן קצר לאחר השעה 21:30, ולאחר שהמפגינים לא חדלו את הקמת הרעש באמצעות כלי הרעש, כרזה המשטרה מספר פעמים בבקשה לחדול את השימוש בכלי הרעש שכללו תופים, צפצפות וצופרים ופעלו להורידו את עוצמת הרעש בהתאם לפסיקת בג״צ. 

בהמשך, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת, על כך שההפגנה הסתיימה והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש כי הוא נפתח לתנועת רכבים.

על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש, והשוטרים נאלצו לפנותם. לחלקם נרשמו דוחות תנועה.
במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 16 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה