ההסתה בהר הבית: השוטרים עצרו 7 חשודים נוספים בבתיהם



7 חשודים נוספים נעצרו אמש ע״י שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב, בחשד שהיו מעורבים בקריאות ההסתה והתמיכה בטרור שהיו בסופ״ש האחרון בהר הבית. עד כה נעצרו לחקירה במחוז ירושלים של המשטרה 23 חשודים

צילום: דוברות המשטרה

גם במהלך השבת, פעלו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב בסיוע כוחות משטרה נוספים למעצר חשודים שקראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור, זאת לאחר חלק מהתפילות שהתקיימו בהר הבית במהלך הסופ״ש.

לאחר שהשוטרים עצרו ביום שישי משעות אחה״צ ועד שבת בבוקר 16 חשודים, ביממה האחרונה נעצרו 7 חשודים נוספים בבתיהם בחשד להסתה ותמיכה בטרור. עפ״י החשד גם החשודים הללו (6 תושבי הצפון ומזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייהם, וחשוד נוסף פלסטיני תושב בית איכסא) קראו קריאות הסתה ותמיכה בטרור בסיום תפילות הפג׳ר והתרוויח׳ שלשום. לאחר מעצרם הם הועברו לחקירה במחוז ירושלים. עד כה נעצרו 23 חשודים ובהמשך צפויים מעצרים של מסיתים ותומכי טרור נוספים.

כזכור, מאז תחילת חודש הרמדאן לפני כשלושה שבועות, התפילות בהר הבית מתקיימות כסדרם ללא חריגים, כשהמשטרה פועלת בהתאם להנחיית הדרג המדיני, במטרה לאפשר את חופש הפולחן למתפללים הרבים, לצד שמירה על היבטי הביטחון והבטיחות. לצד זאת, בסופ״ש האחרון היו מי שניצלו מציאות זו לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ברחבת הר הבית. נציין כי מרבית המתפללים אמנם לא לקחו בהם חלק, אך רבים מהם שימשו ״קהל״ שצפה בהתרחשות או תיעד אותה.

בעקבות כך, ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הנחה שלשום לאתר, לזהות ולעצור את מובילי ומחוללי ההסתה בכל הכלים והאמצעים הקיימים, זאת על מנת למצות עמם את הדין. חקירות מפגני הסתה אלו הוטלו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם מרחב דוד.
מהחקירות במחוז ירושלים במשטרה, עולה כי בין קריאות ההסתה שנמשכו לפרק זמן קצר יחסית, היו גם קריאות תמיכה בארגון הטרור חמאס ובראשיו, קריאות לפגוע ביהודים ועידוד ארגון הטרור חיזבאללה לירות על תל אביב.

בתוך כך, אמש פורסם ברשתות הפלסטיניות פרסום כוזב נוסף, והפעם על עץ שקרס ברחבת הר הבית עצמאית כתוצאה מריקבון. עפ״י אותו פייק ניוז (שייחס את קריסת העץ ל״חפירות הכיבוש״ כלשונם) היו נפגעים רבים, אולם בפועל המציאות שונה לחלוטין ונפגע אדם אחד בלבד באורח קל. המקום הנקודתי באחת מרחבות הר הבית תוחם עד להסרת העץ שקרס, והזזתו לא השפיעה על קיום התפילות כסדרם.

״אותם מסיתים ותומכי טרור שפלים, הם תושבי מדינת ישראל (22 מתוך 23 החשודים שנעצרו כאמור) המנצלים מועד דתי ומשתמשים במקום תפילה קדוש לקריאות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים. הם פוגעים בראש ובראשונה בציבור המוסלמים הנורמטיביים המגיעים להר הבית ולא לוקחים חלק באותם מפגני הסתה חמורים. במשטרה מבהירים כי המחשבה של מסיתים ותומכי טרור שהם ״מוגנים״ בתוך הר הבית ויהפכו את המקום לחממת הסתה - שגויה. לא תהיה ״אקס טריטוריה״ להסתה במדינת ישראל, ועל וכך יעידו 23 החשודים שכבר נעצרו, וחשודים נוספים שייעצרו בהמשך. נמשיך לפעול גם בהמשך חודש הרמדאן בכוחות מתוגברים בכדי לשמור על הסדר והבטחון, לטפל בנחישות במסיתים, ולעצור את כל מי שיתמוך בארגוני הטרור ובמחבלים בכל הכלים והאמצעים הקיימים ברשותנו, בהר הבית ובכל מקום אחר", נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה