הסתדרות המורים מאיימים בשביתה של כמה ימים בשבוע הבא, רגע לפני שיוצאים לחופש הגדול



אחרי שהשביתו את הלימודים למשך שעתיים לפי מחוזות כעת מאבק המורים עולה שלב ושבוע הבא תיערך שביתה כללית באחד מן הימים רגע לפני שהילדים יוצאים לחופש החופש הגדול , עדיין לא ידוע באיזה ימים מדובר ובכמה.

חי=נוך

המשא ומתן על הסכם השכר למורים בין פקידי משרד האוצר להסתדרות המורים נקלע למבוי סתום - והפערים בין הצדדים גדולים מאוד.

מזכ"לית הסתדרות המורים במתקפה חריפה נגד פקידי האוצר: "לא רק שהם מנותקים, הם גם שקרנים", ותוקפת גם את הממשלה: "בנט, לפיד וליברמן מתעסקים רק בהישרדות פוליטית".

עוד הוסיפה "אנחנו נערכים כבר כעת לשיבושים ולעיצומים קשים במערכת החינוך. מערכת החינוך מדממת, ולצערי מנצלים את העובדה שמדובר במגזר מוחלש ש-90% ממנו נשים - גננות, מורות ומנהלות - ומזלזלים בו".

לדבריה, מורים ומנהלים רבים ממתינים לתוצאות המשא ומתן כדי להחליט אם לפרוש, ואחרים לא ניגשים למכרזי ניהול. "מורים ומנהלים מצוינים פורשים בשל השכר והתנאים", אמרה.
יפה סבורה שיש לסיים את המשא ומתן עד סוף יוני, על מנת שבתי הספר יצליחו להיערך בזמן ולמנוע אי ודאות. "אם פקידי האוצר יתיישבו סביב שולחן הדיונים יתייחסו ברצינות לנתונים ולא יגררו רגליים ניתן להגיע להסכם עד סוף יוני, אך אם ימשיכו לגרור רגליים ולזלזל הם יגרמו לכך שלא נפתח את שנת הלימודים", אמרה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה