הדסה עין כרם: חולת קורונה ילדה בניתוח חירום, התינוק לא שרד



האישה, שהייתה בחודש התשיעי להריונה, הגיעה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר שחשה ירידה בתנועות העובר. התינוק נולד במצב קשה ויומיים עבר החייאה, אך מותו נקבע בשבת

בית החולים הדסה. צילום: פלאש 90

אישה בחודש התשיעי להריונה, חולת קורונה מאומתת, הגיעה לבית החולים לאחר שלא הרגישה תנועות עובר. עם הגעתה הוכנסה למחלקת הקורונה, שבה נכחה גם מיילדת שקלטה אותה אל המחלקה.  

הצוות הבין כי האישה, בחודש התשיעי להריונה, אינה מרגישה תנועות עובר מזה 24 שעות, ואף התעכבה מספר שעות לאחר שטילפנה למוקד. עם קליטתה במחלקה בבית החולים היא חוברה למוניטור. במקביל, אל מחלקת הקורונה הוזעקה רופאה ממחלקת נשים אשר ביצעה אולטרסאונד שלא הדגים תנועות עובר.

תחת מגבלות הקורונה התארגן צוות לביצוע ניתוח חירום על פי נהלי המיגון המחמירים, ואז נלקחה האישה אל חדר ניתוח ללידה בניתוח קיסרי, כאשר צוותי הרופאים המומחים עשו הכל על מנת לסייע במצב המורכב והקשה שבו היה נתון התינוק. בסיום הניתוח ולאור מצבו, בוצעה החייאה בתינוק והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילודים במצב קשה מאוד.

המצב המורכב שאיתו הגיעו האם והעובר, נתן את אותותיו גם לאחר הניתוח, בעת הטיפול ביולדת שנזקקה להליכים רפואיים דחופים מסויימים. למרות המאמצים להצילו, ביום שבת בלילה נקבע מותו של התינוק.


מהדסה נמסר: "אנו לומדים לעומק את המקרה המצער שדווח כמובן למשרד הבריאות,
 ומדגישים כי בית החולים ערוך למרות המגבלות הקשות, לטיפול גם ביולדות חולות קורונה. ליבנו עם היולדת ובעלה. צוות הדסה ממשיך להקיף אותם ולסייע להם בשעה קשה זו". 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה