הדסה הר הצופים: ערבים התבשרו שבן משפחתם מת - ותקפו אנשי צוות



בני משפחה של מטופל ערבי ממזרח ירושלים התפרעו באלימות קשה ביחידה לטיפול נמרץ אחרי שהתבשרו על מותו. מנהלת בית החולים הגיעה לשוחח עם העובדים שנפגעו: "הצוות לא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בחולה משפחתו גמלה בכזו אלימות קשה"

ארוע אלימות קשה וקיצוני התרחש הערב (ב') בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה ונסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

ההרס בבית החולים (צילום: דוברות הדסה)

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אך הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון.

בשעה זו נמצאות במקום מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות.

ההרס בבית החולים (צילום: דוברות הדסה)

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה מיידית אל המקום: ״אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח הארוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר. אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות״.

ההרס בבית החולים (צילום: דוברות הדסה)

עוד הדגישה מנהלת בית החולים כי עדכנה אישית את מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל באשר לארוע הקשה.

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה הוזעקו למקום, עצרו חשוד במעשה ונפתחה חקירה במשטרה. מתחקור ראשוני של נסיבות האירוע עולה כי בני משפחה של תושב מזרח ירושלים שנפטר בבית החולים (זאת ככה״נ עקב מנת יתר שנטל), הגיעו למקום והחלו להתפרע במקום, גרמו נזק ותקפו אנשי צוות רפואי.

החשוד שנעצר, תושב מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייו, נלקח לחקירה בתחנת שלם ובהמשך צפויים מעצרים נוספים של מעורבים נוספים שנמלטו מהמקום. אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כלפי צוותי רפואה הפועלים להצלת חיי אדם".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה