הדחסנית הראשונה בארץ, בירושלים



כחלק מרפורמת הניקיון בעיר, הותקנה דחסנית תת קרקעית ברחוב בן סירא בירושלים המכילה עד כ-8 טון אשפה. ראש העיר, משה ליאון: "רפורמת הניקיון מתקדמת. בקצב. גם בטכנולוגיה ייחודית שאנו מביאים לראשונה בארץ"

לראשונה בישראל הותקנה דחסנית ארץ ישראלית, תת קרקעית ייחודית ברחוב בן סירא בירושלים, המכילה עד כ-8 טון אשפה בעלות של כמיליון וחצי ₪.

דחסנית. צילום: דוברות עיריית ירושלים

דחסנית האשפה מצמצמת משמעותית את נפחי האשפה על ידי דחיסתה ומאפשרת פינוי נקי ומהיר. מדובר במבנה, תת קרקעי, אטום לחדירת מי גשמים אשר נועד לסייע באיכות הסביבה ולשפר את הנראות על ידי הטמנת האשפה ומניעת התפשטות הריחות באוויר.

הדחסנית משרתת את בעלי העסקים באזור ואת הסטודנטים המתגוררים במעונות. למרות ממדיה העצומים של הדחסנית המתפרשת המכילה כ-8 טון אשפה. פתחיה מוצבים בצורה אסתטית על פני השטח בצורה שאינה מעידה על כמויות האשפה שניתן לאגור בה, 2.5 מטר גובה, כ-2 מטר רוחב ועומק של עד כ-6 מטרים מתחת לפני האדמה. מידי יום, בשעות הבוקר המוקדמות, עיריית ירושלים מפנה את הדחסנית ואת תכולתה למפעל גרין- נט, הקולט את אשפת ירושלים והסביבה ומטפל בה במתקן שהקימה באזור התעשייה בעטרות.

דחסנית. צילום: דוברות עיריית ירושלים

המתקן הוקם בשיתוף עיריית ירושלים, חברת גרין נט והמשרד להגנת הסביבה בהשקעה של כ-100 מיליון ₪. המתקן הוא החדשני והמתקדם ביותר בארץ ומהמתקדמים בעולם, במסגרתו מופעלות מכונות אופטיות, מכניות וטכנולוגיות חדשות, ומבצעות מיון והפרדה של פסולת ביתית מעורבת למחזור, ללא מגע יד אדם. במתקן קיימת טכנולוגיה מתקדמת לספיחת מזהמי אוויר וממוינת הפסולת שמקורה בירושלים והסביבה (קרוב ל- 1400 טון בממוצע יומי).


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה