הגז הטבעי מגיע לירושלים



צרכן ראשון בבירה, ביה"ח הדסה עין כרם, מתחבר לרשת החלוקה של הגז הטבעי. חיבורו הצפוי של ביה"ח הדסה עין כרם לגז הטבעי, הוא בהמשך למדיניות משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי לפיה הגז הטבעי יחליף את הסולר והמזוט המזהמים והיקרים בהם משתמשים כיום בבתי החולים ברחבי הארץ, ויביא לתועלת כלכלית-סביבתית לרווחת הציבור

קרדיט צילום: אוסף התצלומים הלאומי - משה מילנר

ביה"ח הדסה עין כרם יתחבר היום (רביעי) לראשונה לרשת חלוקת הגז הטבעי של חברת "רותם גז טבעי" בירושלים. המהלך, שמתבצע על רקע החלטת שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, שאושרה בממשלה לתקצב את חיבורם של בתי החולים ברחבי הארץ לגז טבעי, ובתמיכת משרד האנרגיה וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז), התאפשר לאחר שבית החולים מסיים לבצע בימים אלה את ההסבה לקליטת הגז הטבעי ובכך, מצטרפת ירושלים באופן רשמי למהפכת הגז הטבעי בישראל.
 
נתג"ז הגיזה את הקו בחודש ינואר 2021, כאשר הקמתו, באורך של 34 ק"מ ובעלות של 290 מיליון ₪, נערכה בשנים האחרונות בשני מקטעים: החלק הראשון (ירושלים מערב) באורך של 17 ק״מ, מתחיל מתחנת הגפה 'יסודות' הצמודה לכביש 6 בקרבת מחלף שורק ומגיע עד תחנת הפחתת הלחץ ומדידה במסילת ציון הסמוכה לשער הגיא. החלק השני (ירושלים מזרח) גם הוא באורך 17 ק״מ, מתחיל בתחנת הפחתת הלחץ והמדידה במסילת ציון ומסתיים בתחנת הפחתת הלחץ והמדידה בבית זית. שני המתקנים מיועדים לשרת את חברת החלוקה "רותם", שאחראית על חיבור הצרכנים באזור ירושלים. מלבד ביה"ח, מתוכננים לחיבור בהמשך צרכנים נוספים בירושלים וסביבתה, ביניהם מוזיאון ישראל, אוניברסיטאות, מאפיות, בנק ישראל, קרית הלאום והכנסת. 

  
חיבורו הצפוי של ביה"ח הדסה עין כרם לגז הטבעי, הוא בהמשך למדיניות משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי לפיה הגז הטבעי יחליף את הסולר והמזוט המזהמים והיקרים בהם משתמשים כיום בבתי החולים ברחבי הארץ, ויביא לתועלת כלכלית-סביבתית לרווחת הציבור. במהלך שמקדם המשרד יביא לכך שבסופו של דבר, 18 בתי חולים ממשלתיים ולא ממשלתיים ברחבי הארץ יחוברו לרשת החלוקה של הגז הטבעי, כשצריכתם השנתית צפויה לעמוד על כ-130 מיליון קוב גז טבעי בשנה.
 
שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "ירושלים מתחברת היום באופן רשמי לגז הטבעי. במסגרת מדיניות 2030 להעברת ישראל מאנרגיה מזהמת לגז טבעי ואנרגיית השמש, אנו פועלים כל העת לחיבור בתי החולים בכל רחבי המדינה לגז טבעי, שיחליף את המזוט והסולר המזהמים. המעבר לגז טבעי יאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית ויגרום לחולים, ולתושבי הסביבה, לנשום אוויר נקי ובריא יותר".
 
שמואל תורג'מן, מנכ"ל נתג"ז: "הזרמת הגז הטבעי לראשונה במקטע מערכת ההולכה של נתג"ז המוביל לירושלים, שאורכו כ-34 ק"מ, הינה ציון דרך חשוב, שיסייע לחיזוק הכלכלי של התעשייה בירושלים וסביבתה, ובהמשך לטובת מרכזי מסחר וצרכנים נוספים בעיר הבירה, ובנוסף לכך יביא לשיפור איכות האוויר באזור".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה