הבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים יוצאות לדרך



היום, יתקיימו הבחירות למינהלים קהילתיים בין השעות 08:00-22:00, תושבים מגיל 17 ומעלה יוכלו להצביע בקלפיות.
כך תוכלו להצביע

   הבחירות למינהלים הקהילתיים בירושלים

נותנים לתושבים את הזכות להשפיע: עיריית ירושלים תקיים היום (שלישי) את הבחירות למינהלים קהילתיים, אחרי עשר שנים שבהן לא התקיימו בחירות.

המינהלים הקהילתיים בהם יתקיימו בחירות הם חומת שמואל, פסגת זאב, בקעה רבתי, מינהל קהילתי דרום, מינהל קהילתי גינות העיר, מינהל קהילתי בית וגן, מינהל קהילתי אשכולות ומינהל קהילתי בית צפאפא. יצוין כי כל מינהל קהילתי מתחלק ל-9 אזורי בחירה ובו עתידים להיבחר 9 נציגי ציבור והם אלו שיבחרו בהמשך את יו"ר המינהל הקהילתי באזורם. יודגש כי הנציגים נבחרים על פי אזורי מגורים על מנת להבטיח ייצוג גיאוגרפי וקהילתי.

הבחירות למינהלים הקהילתיים יתקיימו בין השעות 08:00-22:00. תושבים מגיל 17 ומעלה יוכלו לקחת חלק בבחירות ולהצביע באתרי ההצבעה השונים, העומדים כולם בדרישות התו הסגול ומיקומם מפורט באתר המיוחד של הבחירות בכתובת - https://votejlm.co.il/.

ההצבעה תיעשה באמצעות הצגת תעודת זהות/ רישיון וספח ובו כתובת עדכנית בשכונה או תעודה מזהה כלשהי (דרכון, ת"ז או רישיון) בצירוף חוזה שכירות וארנונה על שם התושב. פרסום התוצאות יתבצע עד חמישה ימים לאחר סגירת הקלפיות.

המינהלים הקהילתיים הם פלטפורמה ירושלמית יחידה מסוגה לניהול חיי הקהילה והחברה בשכונה. הם פזורים ברחבי העיר ומשמשים כלי עירוני משלים לניהול העיר ולחיזוק הקשר בין העירייה לתושבים. תפקידם הוא לספק לתושבים שירותים שכונתיים-מקומיים בתחומי הפנאי, התרבות, תכנון עירוני ועוד, בהתאם למדיניות העירונית. כמו כן הם מהווים גורם המקשר בין העירייה לבין תושבי השכונה, על מנת ליצור שיתוף פעולה מוצלח עבור התושבים, לפתח את חיי הקהילה בשכונה ולהוות פלטפורמה להתארגנות ויוזמות קהילתיות ולהצמיח מנהיגות מקומית מובילה ומשפיעה.

על הליך הבחירות במינהלים הקהילתיים מפקחות ועדות המורכבות מנציגי ציבור ועירייה, שתפקידן לקבל החלטות שונות הנוגעות לבחירות, ולהוות ועדות ערר במקרים של אי הסכמה מצד התושבים. לכל מינהל קהילתי קיימת ועדה מקומית המפקחת על הבחירות בו, לצד ועדת הבחירות המרכזית האחראית לכלל הליך הבחירות בעיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר ביום חג לדמוקרטיה הירושלמית ואני שמח שאחרי שנים ארוכות סוף סוף מתקיימות בחירות למינהלים הקהילתיים. אני מברך על ההליך הדמוקרטי ועל עשיית המינהלים, המסייעת רבות לניהול העיר וחיי הקהילה העשירים בה וקורא לתושבי העיר – צאו לבחור ולהשפיע".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה