הארגון הירוק ראשון בירושלים: ביה"ח הדסה יופעל בגז טבעי



ראש העיר ירושלים חנך את קו הגז הטבעי בהדסה עין כרם והפעיל את המערכת החדשנית עם מנכ״ל הדסה: "זהו אירוע היסטורי בעיר, והדסה כפורצת דרך היא הארגון הראשון גם בתחום הגז הטבעי". פרופ' רוטשטיין: "בתוך מספר חודשים הדסה תפעיל תחנת כח ותייצר חשמל בעצמה".

בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול בעזרת גז טבעי ובכך הפך לארגון הרשמי הירוק הראשון בירושלים.
 
אחרי למעלה משנה של עבודה אינטנסיבית ופריסת תשתיות נרחבות, בית החולים הדסה עין כרם החל לפעול על ידי גז טבעי כחלק משינוי שעובר המוסד בשנים האחרונות, ובכך הפך להיות המוסד הציבורי הרשמי שמופעל לראשונה על ידי גז טבעי בירושלים.

 ראש העיר ירושלים משה ליאון ופרופ׳ זאב רוטשטיין מפעילים את השאלטר. צילום: יוסי זמיר


בטקס שנערך הערב, חנך ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון, את אתר החיבור לגז טבעי בבית החולים, בליווי מנכ"ל בית החולים פרופ' רוטשטיין וצוות ההנהלה, מנהלי חברות הגז הטבעי וצוות אגף הבינוי אשר אחראי על הקמת האתר כולו.

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: "הדסה היא הצרכן הגדול בירושלים והכי קרוב לתחנת הפחתת הלחץ ה – PRMS  של כל מחוז ירושלים. החיבור של המרכז הרפואי הגדול ביותר בעיר לגז טבעי נראה לנו הדבר הנכון מהרגע הראשון, כאשר השאיפה להתייעלות אנרגטית וחיסכון בעלויות היא חלק מהחזון של הדסה להפוך למוסד ירוק למען הסביבה. המטופלים שלנו והסובבים אותנו יזכו לנשום אויר נקי יותר והחיסכון הכלכלי יאפשר לבית החולים הרחבה של שירותים אותם יוכל להעניק למטופלים הרבים המגיעים בשעריו.

צילום: יוסי זמיר
בהמשך, ולא בעוד המון זמן, בית החולים הדסה יהיה בית החולים הראשון בארץ אשר יפעיל תחנת כח לייצור חשמל בצריכה פנימית באמצעות גז טבעי. להקמת תחנת כוח שכזו יתרונות רבים, בהוזלה משמעותית של עלות צריכת החשמל למערכת כה גדולה כמו בית חולים ועל כך גאוותנו, בפריצת הדרך ובחשיבה קדימה – לטווח הרחוק.
תודתי לראש העיר הרואה בקידום פרויקטים מסוג זה בבחינת עתידה של העיר ועתיד הדורות הבאים, למנהלי חברת טלמניע וחברת רותם גז על ביצוע הפרויקט, וכמובן – לאנשינו הנפלאים בהדסה באגף הבינוי וההנדסה אשר חתומים על הפרויקט המתקדם והחסכוני המהווה דוגמא לארגונים האחרים שיבואו בעקבותינו ויבחרו ירוק".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו אירוע היסטורי בירושלים, בית החולים הדסה הוא בית החולים הראשון שמחובר לגז טבעי כפי שהוא פורץ דרך בתחומים אחרים. החיבור של בית החולים הדסה לרשת הגז הטבעי היא מבורכת. העתיד שייך לאנרגיה הירוקה ולשם כולנו הולכים כעיר, אני מאחל לכם הרבה הצלחה ותקווה לבריאות איתנה".
 צילום: יוסי זמיר
גלעד שי, מנכ"ל רתם גז טבעי מקבוצת רימון: "רתם גז טבעי, המקימה את רשת חלוקת הגז הטבעי באזור ירושלים ובית שמש, מברכת ושמחה על התחברותו של בית החולים הדסה לרשת החלוקה. זהו צעד ראשון וחשוב בדרך לחיבור צרכנים נוספים באזור ירושלים, המביא את בשורת הגז הטבעי לעיר הבירה לטובת הפחתת זיהום האוויר לתושבים באזור ולמען חיסכון כלכלי משמעותי למפעלים ולעסקים בעיר".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה