האסון בהר מירון: נפגעים רבים מירושלים, העירייה פתחה חמ"ל מיוחד



אחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה: יותר מ-150 נפגעו בדוחק הכבד במתחם ההדלקה של ישיבת "תולדות אהרן". בין הנפגעים באסון, ירושלמים רבים, חלקם מנותקי קשר. עיריית ירושלים פתחה חמ"ל רווחה לטובת משפחות הנפגעים. עד כה פונה לבית החולים הדסה פצוע אחד באורח קשה

45 איש נהרגו ויותר מ-100 נפצעו הלילה (בין חמישי לשישי), בהם 23 שמצבם קשה, במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרן" בהילולה בהר מירון, כתוצאה מהדוחק הכבד.

צילום: דוברות מד״א

אמבולנסים פינו את הפצועים הרבים לבתי החולים השונים, בראשם פוריה שבטבריה. כמו כן, במד"א מדווחים כי מסוקים פינו פצועים נוספים לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וכן לבית החולים רמב"ם בתל השומר.

בהדסה מדווחים הלילה על אחד הפצועים שפונה אליהם במצב קשה: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה על ידי מסוק מד"א פצוע אחד מן האסון במירון, ככל הנראה בשנות ה-30 עד 40 לחייו. הפצוע פונה מבית חולים זיו, הוא מונשם ומורדם במצב קשה".

זירת האסון במירון, הלילה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

באזור, יש לציין, קרסה הקליטה הסלולרית – משפחות רבות, שיודעות כי קרוביהן נכחו הלילה בהדלקה של חסידות תולדות אהרן בהר מירון, לא מצליחות ליצור עמם קשר ואינן יודעות בשלב זה מה עלה בגורל יקיריהן.

עיריית ירושלים פתחה במהלך הלילה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות האסון במירון. "במהלך הלילה, עם היוודע דבר האסון בהר מירון, הנחה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, את גורמי הרווחה בעיר לפתוח חמ"ל מיוחד לטיפול במשפחות הפצועים וההרוגים באסון", נמסר.

בעירייה מסרו כי החמ"ל העירוני יסייע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות האבלות ואלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

ראש העיר משה ליאון: התמונה הקשה שמגיעה הלילה מהר מירון עוד מתבררת אך אנו כבר פועלים למען המשפחות והילדים. עיריית ירושלים תעשה הכל על מנת להקל על בני משפחותיהם בהתמודדות המורכבת. אני שולח תנחומים למשפחות האבלות, איחולי רפואה שלמה לפצועים ונושא תפילה שלא נדע עוד צער".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה