האם עובדים שכירים ייהנו בקרוב מתוספת בדמי ההבראה?



במידה ושר העבודה יואב בן צור יחתום על צו ההרחבה כפי שהצהיר אתמול, עובדים במגזר הפרטי ייהנו מעלייה של 40 שקלים עבור כל יום הבראה לו הם זכאים על פי חוק. מדובר בתוספת של מאות שקלים בשנה בסך הכל לעובד

אילוסטרציה מתוך אתר קנבה

שר העבודה יואב בן צור הודיע אתמול על כוונתו לחתום על צו ההרחבה להגדלת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי מ-378 שקל ליום ל-418 שקל ליום – כך כפי שפרסם לראשונה גד ליאור, כתב Ynet.

מדובר בתוספת של כמה מאות שקלים בשנה, בהתאם לוותק, שייתכן ותשולם כבר במשכורת הקרוב או זו שאחריה. בסך הכל צפויים ליהנות מהמלך כשלושה מיליון עובדים שכירים במגזר הפרטי במשק.

מלשכת השר נמסר, כי "השר ששם את טובת העובדים לנגד עיניו החליט לסיים את הקיפאון בעניין לטובת כלל המשק וזאת לאחר שבממשלה הקודמת לא נחתם צו הבראה לשנים 2021-2022".

נזכיר כי לדמי הבראה זכאים כל העובדים, כולל עובדים שעתיים על פי חוק, בתנאי שהעובד מועסק במקום העבודה לפחות שנה. דמי ההבראה הם תשלום מהמעסיק המגיע לעובד כל שנה עבור הוצאות ההבראה והנופש של העובד. הם מחושבים בהתאם לוותק שהעובד צבר במקום העבודה ובהתאם להיקף משרתו.

גובה דמי ההבראה ליום במגזר הפרטי מתעדכן בהתאם לעליית מדד המחירים הכללי לצרכן, זאת במסגרת צו הרחבה. במסגרת חתימת השר גם עובדים שעתיים יזכו להבראה.

על פי החוק, מקבל עובד דמי הבראה לפי המפתח הזה: עבור 5 ימים בשנה הראשונה לעבודתו, 6 ימים עבור השנה השנייה והשלישית, 7 ימים מהשנה הרביעית ועד העשירית, 8 ימים בין השנים ה-11 וה-15, מהשנה ה-16 ועד ה-19 ישולמו דמי הבראה עבור 9 ימים ומהשנה ה-20 ואילך ישולמו 10 ימי הבראה, שבתעריף הנוכחי לעובדי המגזר הפרטי הם 3,780 שקל, לעומת 4,180 שקל בתעריף שטרם נחתם סופית על ידי שר העבודה, ו-4,710 אילו היו עובדים במגזר הציבורי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה