האם בוסניה והרצגובינה תהיה הבאה בתור להעביר את השגרירות לירושלים?



מושב נשיאים מיוחד יתקיים ביום שלישי הקרוב (17.09.2020) ובו תעלה ההצעה של מילורד דודיק להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

מילורד דודיק

מושב הנשיאות בבוסניה הרצגובינה מורכב משלושת הנשיאים של בוסניה הרצגובינה אשר מייצגים יחדיו את כל חלקי האוכלוסייה במדינה. הנשיאים מילורד דודיק נציג הסרבים, ז'ליקו קומשיץ נציג הקרואטים וסאפיק דז'אפארוביץ נציג הבוסנים. שלושתם ממלאים את תפקיד הנשיא, כאשר 2 הם ממלאי מקום ואחד הוא נשיא ברוטציה. מילורד דודיק אשר מעלה את ההצעה יתחיל את כהונתו בעוד כחודש ונותן איתות ראשון למדיניות שלו ויחסו לישראל, כאשר הצעד הוא המשך ישיר לכוונת סרביה להעביר את השגרירות לירושלים.

דודיק צפוי להיתקל בקשיים מצד שני הנשיאים האחרים, כאשר ז'ליקו קומשיץ בתגובה להצעתו של דודיק ביקש להכניס סעיף נוסף למושב הנשיאות ובו ידונו על הכרה בקוסובו כמדינה ע"י בוסניה הרצגובינה, מה שלא יכול עדיין לעבור ע"י הנציג הסרבי בבוסניה הרצגובינה. ב -2011 נציג המוסלמים הבוסנים והקרואטים הבוסנים בנשיאות הביעו תמיכה בהצעתה של פלסטין למדינה, הצעה שדורשת החלטה פה אחד, אשר לא עברה בגלל התנגדותו של מילורד דודיק.

גם אם ההצעה לא תעבור, מדובר בצעד חשוב המראה שבעקבות הצעד של סרביה, איזור הבלקן עשוי להיות מהראשונים שיתחיל את העברת השגרירויות לירושלים ולחיזוק היחסים עם ישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה