דליפת צובר גז בשכונת הבוכרים: התושבים הורשו לחזור לבתיהם



לאחר 12 שעות עבודה אינטנסיביות,הסתיים אירוע דליפת צובר הגז ברחוב מוסאיוף שבשכונת הבוכרים. מאות תושבים העבירו את הלילה בבתי מלון. לאחר חצות המשטרה הודיעה כי התושבים רשאים לשוב לבתיהם

אתמול (ראשון) בסביבות השעה 10:30 החלו מתקבלים דיווחים במוקד 100 של מחוז ירושלים במשטרה על אודות ריח חריף של גז בבנייני מגורים בשכונת הבוכרים בירושלים.

צילום: כבאות והצלה ירושלים

אל המקום הוזעקו כוחות משטרה וגורמי החירום וההצלה שאיתרו את מקור הדליפה בצובר גז הממוקם בלב שכונת המגורים והחלו בפעולות ראשוניות שכללו סגירת זירה שכללה את הרחוב שלמה מוסאיוף וקטעי רחוב סמוכים, הרחקת סקרנים וטיפול ראשוני במקור הדליפה על ידי כב"ה.

בתום הערכת מצב שקיים סגן מפקד מרחב ציון של מחוז ירושלים, נצ"מ רונן עובדיה, יחד עם גורמי כב"ה, עירייה ונוספים, הוחלט על פינוי מספר בנייני מגורים ומוסדות חינוך הנמצאים בסמיכות לזירת האירוע וחברת החשמל אף הפסיקה את אספקת החשמל למבנים הסמוכים על מנת למנוע סכנה.

צילום: דוברות המשטרה

במשך שעות ארוכות פעלה המשטרה לשמירת זירת האירוע סגורה ומניעת מעבר של אזרחים שלא לצורך בכדי לאפשר לכוחות שפעלו בזירה לעסוק בטיפול באירוע ללא סיכון מיותר לחייהם וחיי ציבור התושבים. כמו כן, סייעו השוטרים לפינוי תושבים רבים המתגוררים בסמיכות למקום האירוע אל מבנים קהילתיים בשכונה והעניקו מענה לפניות שהתקבלו במוקד המשטרה לסיוע לאוכלוסיה מבוגרת המתגוררת במקום.

צילום: דוברות המשטרה

חוקרי המשטרה שהגיעו אף הם למקום, החלו בחקירת נסיבות המקרה וחקירת המשטרה נמשכת. הלילה לאחר חצות, פונה צובר הגז תוך נקיטת משנה זהירות רבה מהמקום ותושבי האזור הורשו לשוב לבתיהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה