דו"ח המבקר קובע: ירושלים היא העיר הנקייה ביותר מבין כל הערים שנבדקו!




בדו״ח מבקר המדינה משבח המבקר את ניקיון העיר, וכותב: "בירושלים נספרו הכי מעט פריטי פסולת בממוצע לכל 100 מטר וגם נצפו מעט מפגעי פסולת". זאת ביחס לערים תל אביב, חיפה, טבריה, נצרת ועוד.

בדו״ח מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בנושא רשויות המקומיות משבח המבקר את ניקיון העיר ירושלים וכותב: "בירושלים נספרו הכי מעט פריטי פסולת בממוצע לכל 100 מטר וגם נצפו מעט מפגעי פסולת". זאת ביחס לערים תל אביב, חיפה, טבריה, נצרת ועוד.

צילום: באדיבות אגף התברואה, עיריית ירושלים

עוד עולה מהדו"ח כי "ניטור פריטי הפסולת מצביע על כך שבאזורי התיירות בכל הערים שנבדקו, מלבד ירושלים, יש פריטי פסולת פזורים בכמות רבה יחסית לנדרש במצב נקי".

המבקר מתייחס באופן חיובי גם לנושא תאי השירותים הציבוריים בעיר אותם הוא מציין לטובה ומדגיש את שביעות רצון המשתמשים. הרוב הגדול של השירותים בעיר מונגשים לציבור, כותב המבקר, ללא עלות וכמעט ללא ליקויי תחזוקה. בירושלים נסקרו חמישה מבני שירותים ציבוריים ובכולם השימוש הוא בחינם. רמת הניקיון הייתה סבירה, למעט בשער יפו – שם נדרש שיפור, כך על פי הדו"ח.

ביחס לעבר, כותב המבקר כי מצב התחזוקה הולך ומשתפר, והליקויים שהיו בעבר באזורים מסוימים הוסרו ותוקנו כנדרש, וכי חל שיפור ניכר במצב הניקיון בעיר. כמו כן, ערימות האשפה מהעבר נעלמו כמעט לגמרי מן השטח.

מעיריית ירושלים נמסר: ״בכך למעשה, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שם חותמת מטעמו, המבטאת את המהפכה שעוברת על העיר – מהפכה המוכרת לירושלמים ומתרחשת ממש לנגד עיניהם, על סף ביתם ולנגד עיניהם במרחב הציבורי שבו הם חיים. אם עד עתה זה היה "סוד ירושלמי", עתה זה רשמי ונחלת הכלל בישראל״.

העתיד הקרוב ורוד יותר ופורח יותר, שכן פרסום דו"ח המבקר פורסם על רקע הרפורמה בגינון שהחלה בתחילת חודש יולי, במסגרת הרפורמה יועסקו עובדי גינון מקצועיים וייעודיים לתחום הגננות, שיהיו אמונים על הגינון בלבד. במקביל, את עבודות הניקיון בגנים ובפארקים יבצע אגף התברואה. עם השלמת הרפורמה, המרחב הציבורי יפרח ויעסקו בטיפוחו עובדים מקצועיים בתחום וכל אגף בתחום התמחותו.

צילום: באדיבות אגף התברואה עיריית ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים עוברת מהפכה בתחומים רבים וביניהם שמירה על הניקיון והגנה על הסביבה. אנו מטפחים את המרחב הציבורי שהוא החצר הקדמית של תושבי העיר וחלון הראווה שלה למבקרים מהארץ ומחו"ל. דו"ח המבקר מאשר את מה שירושלמים חשים מזה זמן רב: המרחב הציבורי של ירושלים הולך ונעשה מטופח יותר, נקי יותר ומרהיב יותר."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה