דואגים היום לעתיד של המחר: תוכנית "כימרה" לנוער המצטיין בירושלים



עיריית ירושלים יוצאת בתוכנית חדשה לתלמידים ותלמידות מצטיינים, בתחומי הביולוגיה הסינתטית והנדסה גנטית בהובלה אקדמית של האוניברסיטה העברית לנוער המצטיין בירושלים

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ונשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, השיקו אמש (ד') את תוכנית "כימרה", המעודדת ומפתחת נוער שוחר מדע כנציגי דור המחר של מדינת ישראל לעתיד הביולוגי-טכנולוגי.

התוכנית גובשה במטרה לספק את הצרכים הייחודיים של תלמידות ותלמידים מצטיינים בירושלים, תוך העשרת עולם הידע המדעי וההתנסות המעשית שלהם בתחומי הביולוגיה הסינתטית והנדסה גנטית.

צילום: צחי קראוס

התוכנית מאפשרת לתלמידים המשתתפים בה חשיפה לעולם החדשני של ביולוגיה סינתטית והנדסה גנטית, ומיועדת לתלמידות ותלמידים מצטיינים בכיתות י׳ בחינוך העל-יסודי בירושלים.

תחום הביולוגיה הסינתטית הינו אחד מהתחומים החשובים והמבוקשים כיום בעולם הטכנולוגיה וההייטק. בעקבות קפיצות מדרגה טכנולוגיות שחלו בעשור האחרון, פיתוחים ורעיונות בתחום הביולוגיה הסינתטית מציפים אפשרויות לפיתרון בעיות רבות שנים בתחומים רבים כגון רפואה, מזון וסביבה.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "ירושלים ממשיכה להוביל גם בתחומי ההייטק וההנדסה, ואנו גאים להשיק את תוכנית "כימרה" לתלמידים ולתלמידות המצטיינים בעיר. אני מודה לשותפנו מנהל קרן אלף מייקל אייזנברג ולאוניברסיטה העברית, אשר תרמו ומהווים את הבית של החזון כולו."

צילום: צחי קראוס

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום היכולות של תלמידות ותלמידים מצטיינים במימוש הפוטנציאל האישי, וזאת על מנת לטפח את דור ההמשך של מדענים ומדעניות פורצי דרך. התוכנית החדשה תסלול עבורם את הדרך לשנות את העולם בעתיד".

מנהל קרן אלף, מייקל אייזנברג: "הנוער של ירושלים הם בשורה לעתיד המדינה והמדע. בירושלים באה לידי ביטוי השילוב המנצח בין הקידמה לבין התשתית הערכית של העם היהודי. לכן אנו נרגשים על השיתוף פעולה עם ראש העיר משה ליאון והאוניברסיטה העברית לקידום הדור החדש של המדענים בישראל."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה