גם בית המשפט בעד ירושלים נקיה: חייב תשלום קנס על אי איסוף צואת כלבים



צוות הפיקוח העירוני, אשר היה בסיור שגרתי, הבחין באדם העומד ליד כלבו כאשר זה מטיל את צרכיו. התושב קיבל קנס על אי איסוף צואת הכלב. אלא שהתושב בחר שלא לשלם את הקנס ובית המשפט קבע אחרת

צילום: פלאש 90

בית המשפט לעניינים מקומיים חייב באחרונה את תושב העיר לשלם קנס שניתן לו על אי איסוף צואת כלבים ברחוב.

המקרה המדובר אירע בשנת 2018, כאשר צוות הפיקוח העירוני, אשר היה בסיור שגרתי, הבחין באדם העומד ליד כלבו כאשר זה מטיל את צרכיו. אחד מאנשי הצוות פנה אל התושב ולאחר שהזדהה בפניו הסביר לו את מהות העבירה. הוא שמע את גרסתו והחליט להטיל עליו קנס על אי איסוף צואת הכלב. אלא שהתושב בחר שלא לשלם את הקנס. בהתאם לכך הגישה העירייה נגדו תביעה לבית המשפט לעניינים מקומיים.

לדברי אנשי הצוות שהעידו בבית המשפט, בעת מתן הקנס מסר הנאשם גרסאות סותרות. בעדותו בבית המשפט טען כי לא שהה ברחוב בו בוצעה העבירה לכאורה, אלא ברחוב אחר. עוד טען כי הכלב לא הטיל את צרכיו אל מול הפקחים ועל כן יש לבטל את הדו"ח לאלתר. יחד עם זאת, בחקירתו הנגדית עומת עם דבריו וגרסאותיו השונות. בין היתר הוצג לו מכתב ערעור אשר הגיש, בו טען כי לא ראה שכלבו הטיל צואה ועל כן לא אסף אותה.

בהכרעת דינה הטילה השופטת סיגל אלבו ספק במהימנות עדותו של הנאשם, זאת לנוכח טענותיו הלא עקביות ואף ציינה כי עדות אנשי צוות הפיקוח הייתה אמינה ועקבית לאורך כל הדרך. בסופו של דבר חייבה השופטת את התושב לשלם סך של 500 שקלים בגין הקנס.

בעירייה מסבירים כי ימשיכו לאכוף בצורה נמרצת עבירות של אי איסוף צואת כלבים ומדגישים כי גם בימים אלה מתבצעת אכיפה הקשורה לשמירת הסדר והניקיון במרחב הציבורי - וזאת על מנת לדאוג לרווחת התושבים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה