גאווה: סגן ר', מירושלים, סיים קורס טיס במגמת קרב



הגיע לסיומו קורס טיס מספר 178. ביום חמישי התקיים הטקס שסיכם שלוש שנות הכשרה אשר כללו בתוכן גם לימודי תואר אקדמי.
בין המסיימים, סגן ר' מירושלים

ביום ה', התקיים טקס "מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים. הטקס מסכם שלוש שנות הכשרה אשר כללו בתוכן גם לימודי תואר אקדמי. הטקס נערך במעמד מפקד בסיס חצרים, תת- אלוף אביעד דגן, מפקד בית הספר לטיסה, אלוף- משנה י', ובנוכחות המשפחות, חברים ואנשי חיל האוויר.

בטקס "מסדר כנפיים" הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס מחזור 178 והוא התקיים בסימן 50 שנים למלחמת ההתשה ובמעמד ראש הממשלה ושר הבטחון, בנימין נתניהו, ראש המטה הכללי, רב- אלוף אביב כוכבי, ומפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

הקורס נחשב כקורס היוקרתי והארוך ביותר בצה"ל, כשאורכו 36 חודשים.

סגן ר'. צילום: דובר צה"ל

בין המסיימים, סגן ר' מסיים קורס טיס במגמת קרב, מתגורר בירושלים.

ר' עשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב ומתגורר בירושלים, הוא נולד בארץ ועבר להתגורר בקליבנלנד, אוהיו בין הגילאים 13-15 .
ר' שיחק כדורעף בתיכון והתחיל לרוץ אחרי שסיים תיכון והשתתף בחצי מרתון. הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה וכמו כן ביוקלילי, פסנתר ומפוחית. הוא למד בתיכון בירושלים והרחיב פיזיקה וביולוגיה והדריך כיתות ו' בצופים, ורשג"ד של כיתות ג' ו- ד'.

"אחי הקטן 'הדליק' אותי על קורס טייס, הוא תמיד אהב מאוד מטוסים וכשקיבלתי את המיונים לקורס לא חשבתי שאצליח לעבור, כשעברתי אותם והתחלתי את הקורס הבנתי את המשמעות של התפקיד והתפתח אצלי הרצון להישאר ולסיים".

למפגש מח"א עם דמויות משפיעות, בו המסיימים מזמינים דמויות חשובות מחייהם, יגיע סבו, הוא מסביר: "סבא תמך בי לאורך כל הדרך וזו הדרך שלי להוקיר לו תודה". סבא שלו, ש' היה ראש עליית הנוער ונהרג באחת השיירות בירושלים במלחמת השחרור. יש רחוב בירושלים שקרוי על שמו בסביבתו.
מגמת טייסי קרב. צילום: דובר צה"ל
"היה לי רגע קשה אחרי שעברתי את הצ'קים בשלב המכין, הרבה חיילים ששירתו איתי בגף ולא עברו את הועדות, זאת הייתה הרגשה מאוד קשה. בנוסף יש לי פחד גבהים ובצ'קים הראשונים זה הקשה עליי מאוד, התגברתי על הפחד בצ'ק קרב כשטסתי על מטוס העפרוני".
מבין קרוביו שמגיעים למסדר- משפחה, חברים מהבית וחברים של המשפחה שליוו אותו לאורך הקורס. יש לו 3 אחים קטנים- יעל, חיילת במודיעין. יואב,  תלמיד. נועה (15) תלמידה.

אבא שאול, אורתופד והיה לוחם בגולני, אשר לאחר מכן יצא לקורס חובשים ופיקד על פלגת חובשים ולאחר השחרור הפך להיות רופא צבאי ומפקד פלגת רפואה במילואים. אמא נורית רופאת שיניים. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה