בת שנתיים הושארה לבדה ברכב בחניון בקניון בירושלים



שוטרי מחוז ירושלים שאיתרו את ההורים הופתעו לגלות שהמעשה בוצע במודעות ההורים ובמכוון, והם טענו שהשאירו פלאפון ברכב דלוק במצב שיחה. ההורים הועברו לחקירה בתחנת המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

בליל אמש, התקבל דיווח מביטחון קניון הדר שבדרום העיר ירושלים, על כך שהבחינו רכב בחניון המקום ובמושב האחורי של הרכב נמצאת פעוטה ללא השגחה לבד ברכב. למקום הוזעקו שוטרי סיור תחנת מוריה של מחוז ירושלים.

בהגעת השוטרים, הם הבחינו בפעוטה וכעבור מספר דקות חזרו לרכב הוריה של הפעוטה. בתחקור ראשוני שערכו השוטרים עלה כי בני המשפחה הגיעו ברכבם לקניון אמש מעט לאחר השעה 19:00 ולטענתם השאירו את בתם הפעוטה במכוון כשהיא ישנה ברכב בכדי שלא להעירה. כמו כן טענו כי הותירו חלונות הרכב פתוחים מעט וטלפון נייד במצב שיחה על מנת להאזין למתרחש ברכב.

בדיקה שערכו השוטרים במצלמות האבטחה בסיוע מחלקת הביטחון במקום, נמצא כי ההורים החשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייהם, הותירו את הפעוטה במשך למעלה מ-30 דקות ללא השגחה.

בשל רשלנות ומעשה מסוכן זה, הועברו ההורים לתחנת המשטרה שם נפתחה חקירה בגין עבירת השגחה ברשלנות על ילד. בסיומה, נשלחו ההורים בתנאים מגבילים וחקירת המשטרה נמשכת.

קצין החקירות בתחנת מוריה, פקד איתמר נווה, סיפר הבוקר: ״מדובר במעשה של השגחה רשלנית על פעוטה שהיא עבירה על חוק העונשין. בד״כ אנחנו נתקלים בעיקר בשכחת ילדים ופעוטות ברכב בשוגג, אך לא כך היה במקרה זה. הפעוטה הושארה לבדה ברכב למשך זמן ממושך יחסית ובמזג אוויר חורפי. איסור השארת ילדים קטנים ברכב לבדם מתייחס לכל ימי השנה ולא רק לימי הקיץ. ערנותם של מאבטחי הקניון והזעקת שוטרי הסיור למקום במהרה, הובילה לסיום מהיר של המקרה שהיה עלול להסתיים אחרת. פתחנו בחקירה נגד ההורים שנהגו ברשלנות ונטלו סיכון מיותר ומודע לחיי בתם הפעוטה. נדגיש כי אסור להשאיר פעוטות ללא השגחה- לא בבית, לא ברכב, לא ברחוב ולא בכל מקום אחר״.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה