בשערי צדק הושתלה הקרנית המלאכותית הדקה ביותר שהודפסה עד כה בעולם



לאחר תקופה של מחקרים שהשיגו תוצאות פורצות דרך, אושר השימוש בשתל זה והודות לניסיון הרב נבחר שערי צדק למרכז הרפואי הראשון בארץ להשתלה הראשונה בארץ

כחלק ממאמץ עולמי להחליף רקמות קרנית אנושיות ברקמות מודפסות, במחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק הושגה פריצת דרך רפואית, עם ההשתלה הראשונה של קרנית מלאכותית הדקה ביותר שהודפסה עד כה בעולם. לאחר תקופה של מחקרים שהשיגו תוצאות פורצות דרך, אושר השימוש בשתל זה והודות לניסיון הרב נבחר שערי צדק למרכז הרפואי הראשון בארץ להשתלה הראשונה בארץ. הניתוח מבוצע בגישה ייחודית שמקצרת את משך ההחלמה ומשיגה תוצאות מדויקות ביותר שמונעות דחייה של השתל, ע״י ד״ר לירון ברקוביץ׳, מומחה למחלות וניתוחי קרנית בשערי צדק, ופרופ׳ דוד צדוק, מומחה למחלות וניתוחי קרנית מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי שערי צדק.

צילום: דוברות שערי צדק


"מדובר בצעד נוסף לקראת עתיד בו תקטן התלות בזמינות רקמה אנושית לצורך ביצוע השתלות קרנית במטופלים הזקוקים לכך. כך למעשה במקום לעשות שימוש בקרנית מאדם שנפטר, ישתמשו בקרנית שיוצרה בהתאמה אישית בזמינות מלאה". מסביר ד"ר ברקוביץ'. "המושתל הראשון בארץ, סבל מפתולוגיה עינית נרחבת ודחיית שתל קרנית קודם, ומפאת החשש כי שתל אנושי ידחה שוב, הוחלט ע״י צוות יחידת הקרנית להשתיל את ה EndoArt - שתל אנדותל קרנית סינטטי בעובי של 50 מיקרון שהודפס במעבדת חברת הסטארט-אפ הרפואי הישראלית EyeYon. ניתוח חדשני זה מבוצע דרך חתך של כ- 2 מילימטר בדופן העין, תוך שימוש באמצעי הדמיה מתקדמים המאפשרים מיקום מדויק של השתל בעין".

פרופ׳ דוד צדוק מוסיף, “ביחידת הקרנית במרכז הרפואי שערי צדק מטפלים באופן תרופתי וניתוחי בקשת רחבה של בעיות קרנית ושטח העין ומבצעים את כל סוגי השתלות הקרנית למיניהן. אנו שמחים על הרחבת אפשרויות הטיפול ועל ההישג הרפואי שצפוי לשנות את חייהם של מאות מטופלים שממתינים חודשים רבים להשתלות בשל מחסור בזמינות הקרנית האנושית”.

צילום: שערי צדק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה