בשל בקבוק זהה - במקום תרופה ילד בן 3 קיבל בטעות חומר הדברה מסכן חיים



פינוי מהיר של המשפחה למיון שערי צדק וטיפול מיידי באטרופין הצילו את חייו | שערי צדק פנה למשרד הבריאות על מנת לוודא כי בקבוק חומר ההדברה יסומן על מנת למנוע בלבול

צילום: שערי צדק

לפני מספר ימים הובא ילד בן 3 למלר"ד ילדים בשערי צדק כאשר הוא סובל מהקאות קשות.

הקאות אלה התרחשו כיוון שנפלה טעות ובמקום תרופה, ניתנה לו מנת חומר הדברה מבקבוק הזהה כמעט לחלוטין לבקבוק התרופה.

לאחר בירור מהיר אודות המרכיבים בחומר ההדברה ובדיקה מול המרכז הארצי להרעלות התברר שבחומר ככל הנראה ישנו מרכיב של גז עצבים מסוכן. במקביל מצבו של הילד החל להידרדר ואיבד את הכרתו. הצוות טיפל במהירות בילד שקיבל זריקת אטרופין לנטרול הרעלים מחומר ההדברה וכן תרופות יעודיות נוספות וטיפול כוללני שכלל אשפוז בטיפול נמרץ בניטור קפדני וטיפול תומך. בזכות הטיפול מצבו של הילד התייצב באופן מהיר ולאחר שלאחריו שוחרר במצב טוב לביתו.

בעקבות הדימיון המוחלט בין הבקבוקונים- פנה מנהל בית החולים לילדים בשערי צדק פרופ' יחיאל שלזינגר למשרד הבריאות במטרה להביא לסימון בולט של חומר ההדברה ואף לבדוק את האפשרות לבטל את השימוש בבקבוקון הזה והנושא נמצא כרגע בטיפול.

ד"ר סיוון עטיה רכס שטיפלה בילד "הילד הגיע אלינו במצב לא טוב עם סימני הרעלה ומצבו החל להידרדר במהירות. הבנו מייד מהמשפחה מה קרה ולכן פעלנו במהירות להבין מה מכיל חומר ההדברה, לברר עם מרכז ההרעלות ולהעניק את הטיפול המהיר על מנת להציל אותו. בעקבות האירוע הקשה גם הענקו מעטפת למשפחה שלו ואנחנו שמחים שמצבו משתפר. ולהורים- חשוב תמיד לבדוק פעמיים לפני מתן תרופה, ולהרחיק ולנעול חומרי הדברה, ניקיון או כל חומר מסוכן אחר בבית מהישג ידם של ילדים או מסמיכות למקומות איכסון רגילים.

מנהל בית חולים לילדים, פרופ' יחיאל שלזינגר מציין "זהו מקרה נדיר אבל מחייב אותנו לפעלו על מנת למנוע הישנות שלו. פניתי למשרד הבריאות על מנת שיפעל מול החברה לשינוי הבקבוקון או סימונו בצורה בולטת מאוד כך שנקטין למינימום את הסיכוי שיחזור שנית. אני רוצה להודות לצוות מיון ילדים וטיפול נמרץ שלנו על הפעולה המהירה והבנת המקרה הייחודי והטיפול המהיר מציל החיים שנתנו. מאחל לילד ומשפחות בריאות רבה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה