בשורה לתושבי מזרח ירושלים: נפתח המרכז העירוני לשירותים ולחדשנות בשכונת אבו תור



המרכז העירוני, ראשון מסוגו במזרח העיר, יפעל להנגיש שירותי עירייה וממשלה למאות אלפי תושבי מזרח ירושלים בשפה הערבית, מותאמים לקהילה המקומית, תוך רגישות מלאה לצרכים הייחודיים והמשתנים של התושבים

צילום: ארנון בוסאני

בשכונת אבו תור נפתח מרכז עירוני לשירותים ולחדשנות. מרכז ראשון מסוגו במזרח העיר, אשר יפעל להנגיש שירותי עירייה וממשלה למאות אלפי תושבי מזרח ירושלים.

ייחודו של המרכז הוא בכך שיינתנו בו שירותים בשפה הערבית, מותאמים לקהילה המקומית, תוך רגישות מלאה לצרכים הייחודיים והמשתנים של התושבים. לראשונה מזה עשרות שנים, יוכלו תושבי מזרח העיר למלא ולהגיש טפסים בשפה הערבית, ולקבל מענה מקצועי ומסור מעובדי העירייה בשפתם.

המרכז החדש יביא לצמצום משמעותי בביורוקרטיה העירונית ויהפוך את שירותי העירייה ליותר מסבירי פנים וכאלה המצויים בהישג ידם של כל התושבים, ללא הבדל בין מזרח ומערב. כך, צפויים להינתן במרכז שירותי שומה וגביה, חניה, חינוך, רישוי ובנייה, תעסוקה ועוד. כמו כן, יינתנו במרכז שירותי ממשלתיים חיוניים דוגמת ביטוח לאומי מקוון, שירותי ממשל זמין, שירותי משרד המשפטים, רישום כתובות, שירות התעסוקה ועוד. בנוסף, יתקיימו במרכז קורסים והכשרות בתחום האוריינות הדיגיטלית, אשר יעניקו לתושבים מכל הרקעים ומכל הגילאים כלים משמעותיים שיסייעו בידם בשיפור איכות חייהם.

פתיחת המרכז היא חלק מהמהלך האסטרטגי שמוביל ראש העיר בשנתיים האחרונות לשיפור השירותים, לצמצום הפערים ולשיפור איכות החיים במזרח העיר, בהשקעה כוללת של מאות מיליוני שקלים בשנה. כך למשל, מבצעת העירייה בינוי של עשרות כיתות לימוד חדשות מדי שנה, מקדמת יוזמות לעידוד תעסוקה, משדרגת את התשתיות בשכונות, סוללת כבישים עורקיים חדשים, ומחוללת מהפכה של ממש בתחום הניקיון.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו חלק נוסף בשיפור השירות והנגשת השירותים העירוניים לתוך השכונות. אני מודה לכל השותפים שלנו שנרתמו למאמץ ובטוח כי זהו שיפור משמעותי ולטובת כלל התושבים במזרח העיר".

ראש הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים, סימה סיני: "אני מודה לראש העיר משה ליאון על התמיכה והגיבוי לכל אורך התהליך, שבסופו אנו מנגישים עשרות שירותים מסוגים שונים לתושבי מזרח ירושלים, מעמיקים את הקשר עם האוכלוסייה המקומית, ומחוללים קפיצת מדרגה של ממש בתחומי החדשנות והטכנולוגיה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה