בשורה לתושבי מורדות גילה: יבנה כביש גישה חדש לשכונה



בהחלטת מהנדס העיר ירושלים ובעקבות ליקויי העבר בתכנון השכונה עבור תוספת 550 יחידות הדיור לא ינתן טופס 4 עד לסיום בניית כביש גישה קבוע וחדש לשכונה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מצוקות התושבים מעל הכל"

צילום: דוברות עיריית ירושלים
הבוקר (ה') בפגישה שקיים ראש העיר ירושלים, משה ליאון יחד עם יועצו עופר איובי ונציגי העירייה יחד עם נציגי תושבי מורדות גילה: הילה משרקי, ורד שבו, יורם עדיקא, שרית מנדל ועו"ד פאני יהלום, העלו התושבים מספר ליקויים בתכנון השכונה שפוגעים באיכות חייהם.
כרגע אוכלוסו בשכונה כ- 350 יחידות דיור ובשנה הקרובה צפויים להתווסף עוד כ 550 יחידות דיור נוספות.  בהחלטת מהנדס העיר ירושלים ובעקבות ליקויי העבר בתכנון השכונה עבור תוספת 550 יחידות הדיור לא ינתן טופס 4 עד לסיום בניית כביש גישה קבוע וחדש לשכונה.

בנוסף, עתידות להיבנות בשכונה עוד כ-1,100 יחידות דיור. ע"פ החלטת גורמי המקצוע בעירייה לא תחל הבניה עד לאישור כביש גישה חדש וייעודי לשכונה דרך עין יעל.
כבישים ותשתיות
• הכביש הגישה החדש לשכונה נמצא בהליך מכרזי ובנייתו עתידה להתחיל כבר בינואר הקרוב ולהסתיים עד נובמבר 21.
• בטווח זמן המיידי יבחן שיפור הכביש הקיים לעין יעל. 
תחבורה הציבורית:
הוחלט כי ראש העיר, מהנדס העיר וגורמי העירייה הרלוונטים יקיימו סיור במקום בימים הקרובים ועיריית ירושלים תעמוד בקשר מול אגד לגבי הוספת תחבורה ציבורית בשכונה.
מוסדות ציבור:
• בית כנסת: עיריית ירושלים נכנסה להליך הקצאת שטח לבית כנסת לטובת תושבי השכונה.
• גני ילדים: בקרוב יפתחו מעונות ויצו בשכונה.
• תיבנה קריית חינוך עם בתי ספר וגני ילדים בצמוד לשלוחת המינהל הקהילתי.
שיפור פני השכונה
• הגינות הציברויות נכנסו לתכנית העבודה של 2021 וישודרוגו גם הן.
• בטווח זמן המיידי יתווספו אשפתונים וספסלים בכל השכונה ובכל הגינות בשכונה.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מצוקות התושבים מעל הכל. ירושלים בראש ובראשונה היא העיר של תושבייה. איכות החיים של כל תושבי העיר חשובה לנו מאוד ואנו עושים הכל על מנת לשפר את איכות החיים בשכונות.
אני, יחד עם נציגי התושבים פועלים מזה שנה לטובת התושבים וכך נמשיך. פורום נציגי התושבים ימשיך להתכנס אחת לחודש למעקב אחרי הביצוע והמשך הצפת נקודות לשיפור השכונה. אני מודה לנציגי התושבים על האכפתיות והעשייה המרובה. שלכם ובשבילכם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה