בשורה לרוכבים: האופניים להשכרה הגיעו לירושלים



העירייה מתכננת להקים מערך השכרת אופניים הכולל עשרות עמדות עגינה ומאות זוגות אופניים, אשר ייפרסו באתרים מרכזיים ברחבי העיר, עמדה ראשונה כבר הוצבה בכיכר ספרא; תחילת העבודות צפויה ברבעון הראשון של 2021

יוצאים לדרך: עיריית ירושלים הקימה בשבוע שעבר עמדת השכרת אופניים לדוגמה בסמוך לכיכר ספרא, לקראת תחילת העבודות לפרישת עמדות השכרת אופניים נוספות ברחבי העיר.

מי שתפעיל את מערך האופניים להשכרה בירושלים היא חברת FSM אשר מפעילה את מערך השכרת האופניים תל-אופן בתל אביב.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

המיזם הוא פרי עבודה תכנונית של כ-3 שנים, שהתנהל בעיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי. במסגרת השלב הראשון יפרשו כ-25 נקודות עגינה ברחבי העיר – סביב אתרי תיירות, שכונות בעיר וכן בריכוזי תעסוקה במרכז העיר (משרדי ממשלה, עירייה, הכנסת). לאחר תקופת הרצה תורחב פריסת המערך תוך מתן מענה לצרכים ולביקושים. התקנת העמדות, תתבצע במהלך הרבעון הראשון של 2021.

המערך יכלול בשלב ראשון 200 זוגות אופניים - 80 זוגות "רגילים" ו-120 זוגות אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי, אשר מותאמים לטופוגרפיה העירונית, תוך שמירה מקסימלית על ביטחונם של המשתמשים. עמדות העגינה החדישות אינן מצריכות חיבור לתשתיות חשמל ותקשורת, דבר שיאפשר גמישות בהעתקת התשתיות וכן בחיסכון בחשמל.

בעירייה מוסרים כי מחירי השכרת האופניים בעיר יהיו אטרקטיביים. תמחור השירות, יהיה על בסיס שימוש חד פעמי וכן תינתן אפשרות לרכישת מנוי לתקופה של שנה ושל שלושה חודשים, תוך מתן הנחות לתושבי העיר ולסטודנטים ברכישת מנויים

חברת FSM, אשר תפעיל את מערך האופניים בירושלים, היא מפעילת מיזם תל – אופן, המיזם התל אביבי להשכרת אופניים וניסיונה בתחום זה יסייע להקמת מערך האופניים חדיש ומתקדם לטובת תושבי ירושלים. את הפרויקט מלווה עוד משלב תכנונו חברת אציכ AZIC אשר אמונה על הייעוץ הכלכלי מסחרי ומנהלת את המיזם עבור חברת עדן.

יצוין כי לאחרונה הודיעה העירייה על כוונתה לקדם תוכנית אב אסטרטגית לתכנון וביצוע של שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של העיר ובסך כולל של 188 ק"מ. השבילים יקשרו את שכונות העיר הקרובות והרחוקות אל מרכז העיר, מערכות הסעה המוניות ומרכזי מסחר ותיירות.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

מנכ"ל FSM,  פרדי קלו: "מדובר בבשורה חדשנית ומשמעותית לתושבי ירושלים ולמבקרים בה, בכל העולם ישנה עליה של מאות אחוזים בשימוש באופניים ככלי תחבורה עיקרי ובטוח ובשיתוף עיריית ירושלים וחברת עדן אנחנו מביאים את הבשורה לעיר , שתהיה העיר הראשונה עם מערך אופניים חשמליים בארץ. המערך מבוסס על אופניים מתקדמים ובטוחים שהותאמו במיוחד לירושלים שיאפשרו לכל אחד לנוע בעיר במהירות ביעילות."

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הצבת העמדה הניסיונית היא אבן דרך משמעותית במיזם השכרת האופניים העירוני, זאת כחלק ממהפכת האופניים שאנו מקדמים ובמסגרתה נסלול כ-200 ק"מ של שבילי אופניים ברחבי העיר תוך יצירת חיבור בין השכונות, מרכזי תעסוקה ומערוכת הסעת המונים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה