בשורה לנשות ירושלים והסביבה - לראשונה בעיר, בהדסה עין כרם: נפתח המרכז למניעת לידה מוקדמת



מרכז ייחודי החל לפעול בהדסה והוא נותן מענה לנשים אשר נמצאות תחת הסיכוי ללדת לידה מוקדמת, דבר המסכן את העובר ונחשב למצב שאינו רצוי כלל ויש להימנע ממנו ככל הניתן בתחום המיילדותי

ד"ר דורון כבירי במרפאתו. צילום: דוברות הדסה

המרכז למניעת לידה מוקדמת, הריון בסיכון וייעוץ טרום לידתי החל החל לפעול לפעול בהדסה עין כרם כחלק מהמערך לרפואת האם והעובר והריון בסיכון בהדסה עין כרם. את המרכז מנהל ד"ר דורון כבירי, רופא בכיר בחדרי לידה ובמחלקה להריון בסיכון בהדסה עין כרם.

"לידה מוקדמת היא סיבוך ההיריון השכיח ביותר ומהווה את גורם הסיכון מספר אחד לתחלואה ולתמותה של עוברים במדינת ישראל" מסביר ד"ר דורון כבירי.

לדבריו, לידה מוקדמת מוגדרת כלידה שמתרחשת לפני שהושלמו 37 שבועות הריון, והיא יכולה להיגרם מבעיות רפואיות של האם או העובר, כגון זיהום ודלקת תוך רחמית, אי ספיקה של צוואר הרחם, הופעת צירים מוקדמים או ירידת מים מוקדמת, הריון מרובה עוברים, היסטוריה מיילדותית של לידות מוקדמות ועוד. 

"לידה מוקדמת מתרחשת בכ-7% מכלל ההריונות ועלולה לגרום לפגיעות קשות אצל העובר כתוצאה מסיבוכי הפגות. מכיוון שהסיכון לסיבוכי פגות אצל היילוד עולה ככל שהלידה מתרחשת בשלב מוקדם יותר, ישנה חשיבות רבה באיתור, טיפול ומניעת לידות מוקדמות ע״י גורם מקצועי. כמובן שלרשותנו בהדסה פגיות מצוינות, צוות נאונטולוגים מקצועי ויחידות טיפול נמרץ פגים מהתקדמות ביותר לטובת תינוקות שנולדו טרם המועד, ואנו ערוכים להתמודד עם פגים שנולדו בשלבים מאוד צעירים של ההיריון, אך ברור לכולם כי מטרתנו הראשונית היא שמירה על הריון ארוך ככל הניתן והשארת העובר בבטן אמו, מכיוון שבכל יום שעובר הוא מתפתח, מתחזק ומגיע לעולם הרבה יותר מוכן״.

 

ד"ר כבירי מסביר כי המרכז החדש נועד לרכז את הטיפול והמעקב אחר נשים הנמצאות בסיכון ללידה מוקדמת, והוא מספק מעקב צמוד וטיפול מותאם אישית על מנת להפחית את הסיכון ללידה טרם המועד. כך לדוגמא, אצל חלק מהנשים מניעה של לידה מוקדמת תושג על ידי תפירת צוואר הרחם, בשעה שאצל אחרות היא תכלול טיפול בפרוגסטרון. בנשים המפתחות צירי לידה מוקדמים ניתן לעכב את הלידה ע״י טיפול תרופתי, ולהפחית את סיבוכי הפגות על ידי טיפול בסטרואידים להחשת הבשלת ריאות העובר ובמגנזיום סולפט למניעת שיתוק מוחין ביילוד. לא ניתן למנוע את כל הלידות המוקדמות, אך ניתן בהחלט להפחית את שיעורן ולדחות עד כמה שניתן את מועד היילוד. 

 

"המרכז החדש למניעת לידה מוקדמת משתלב במערך שלנו לרפואת האם והעובר", מציין פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם. המערך לרפואת האם והעובר עוסק באבחון יעוץ וטיפול במכלול מחלות בעובר ובאם ההרה. "הנני מברך על הקמת  המרכז למניעת לידה מוקדמת, שפועל  בשיתוף רב תחומי עם יחידת האולטרסאונד, המחלקה לסיבוכי הריון וחדרי הלידה של הדסה עין כרם,  ובכך נותן את המענה הטוב ביותר עבור המטופלות ושם את מכלול הטיפולים להן יזדקקו תחת קורת גג אחת. בנוסף לאלו, הדסה מזמינה נשים הרות אשר מעוניינות בייעוץ טרום לידתי להגיע ולהעלות שאלות שונות הנוגעות ללידה."

 

ד"ר דורון כבירי הוכשר בארצות הברית על ידי פרופ' רוברטו רומרו, מהמומחים המובילים בעולם בתחום רפואת האם והעובר ואבי המחקר והטיפול בלידות מוקדמות. בנוסף עוסק ד"ר כבירי בהוראת סטודנטים ובמחקר קליני בתחום רפואת האם והעובר, חבר החוג לגינקולוגיה ומיילדות ובעל דרגת מרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה