בשורה למטופלי לב צעירים שתמנע צורך בניתוח לב פתוח



לראשונה בישראל: במרכז הרפואי שערי צדק יבצעו טיפול צנתורי למסתם האורטאלי גם למטופלים בסיכון נמוך לניתוח לב פתוח והצעירים מגיל 70

פלאש 90

החלפת מסתם אורטאלי בצנתור (TAVI) היא פעולה אלטרנטיבית מוכרת לניתוח לב פתוח המבוצעת במטופלים עם היצרות קשה ותסמינית של המסתם. בחלק ממדינות המערב, כולל בארצות הברית, הפעולה הצנתורית הפחות פולשנית מאושרת גם למטופלים צעירים יחסית.

בישראל הפעולה מכוסה על ידי חברות הביטוח לחולים עם סיכון נמוך המבוגרים מגיל 70-75.

מטופלים רבים בישראל הצעירים מגיל 70 הנמצאים בסיכון נמוך לניתוח לב מעדיפים את הגישה הצנתורית הפחות פולשנית אך עד כה לא היתה להם האפשרות לעבור טיפול שכזה. במסגרת המחקר הבינלאומי בו משתתפים מרכזים רפואיים מ- 42 מדינות, יבצעו מומחי שערי צדק פרוצדורות TAVI עם מסתם מוכר בשם נביטור גם במטופלים בסיכון ניתוחי נמוך וצעירים מגיל 70 שכיום אינם מקבלים כיסוי כספי לפעולה צנתורית.

במסגרת זו יש כיסוי מלא להחלפת מסתם בצנתור למטופלים המתאימים.

המרכז הרפואי שערי צדק משתתף בפרויקט מחקרי זה לאחר קבלת אישורים מתאימים ממשרד הבריאות ומועדת הלסינקי מקומית.

בשבוע האחרון טופלו במרכז הרפואי שערי צדק 2 מטופלים בני 67 ו 68 בצנתור להחלפת המסתם והשתחררו אחרי אשפוז קצר מאוד לביתם עם תפקוד מצוין של המסתם המושתל וללא כל תופעות לוואי.

מנהל יחידת צנתורי הלב בשערי צדק, פרופ' דני דביר: "זו בשורה חשובה ביותר למטופלים עם בעיות במסתם האורטאלי בארץ שגילם צעיר מ 70 ואנו שמחים על היכולת לקחת חלק בפרוייקט כה חשוב. אנחנו מזמינים מטופלים מתאימים המעוניינים בגישה טיפולית צנתורית לפנות אלינו״.

מנהל מערך הלב המשולב בשערי צדק פרופ' מיכאל גליקסון: "מרכז הלב המשולב בשערי צדק נמצא בחזית הטיפול והמחקר בארץ ובעולם ויחידת הצנתורים שלנו מוכרת בעולם כאחת המובילות במקצועיות והכנסת חידושים טכנולוגים וטיפוליים לרווחת המטופלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה